اونس طلا2337.71
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

سامانه معامله عمومی تقویت اقتصاد مقاومتی را رقم می زند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: توان «سامانه معامله عمومی» در ایران سبب انتقال تجارب مفید شده و منجر به تقویت اقتصاد مقاومتی می شود.

شاپور محمدی در اولین نشست خبری سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران افزود: توان داخلی باید به شکل حداکثری در بازار بورس تحقق یابد ، توان «سامانه معامله عمومی» در ایران سبب انتقال تجارب مفید در این بازار می شود و می تواند در چارچوب تقویت اقتصاد مقاومتی پیش برود.

وی با اشاره به «پروژه‌های اصلاح رویه‌های اجرایی در بورس و بازار سرمایه» که یکی از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: این پروژه علاوه بر کمک به فرآیند بورس می‌تواند در زمان سنجی آن کمک رسان باشد ،این در حالیست که این سامانه نظرسنجی فقط مختص بورس نیست و در بازار سرمایه هم فعال است.

محمدی در ادامه از راه‌اندازی ابزارهای جدید در سازمان بورس گفت: کوتاه کردن زمان از اولویت های اصلی در این بخش است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : این سازمان با نهادهایی همچون بانک مرکزی که باعث کاهش نرخ سود بانکی شده ،تعامل دارد.

محمدی در ادامه از «تقویت فرآیند اطلاع و افشا» که به عنوان اولین اقدام این سازمان است ،اظهار کرد: طی هفته آینده این کار صورت می گیرد و این فرآیند می‌تواند نسبت به تولید و فروش ماهانه کمک رسان باشد.

به گفته وی اطلاع‌رسانی بین‌المللی و شفافیت در شرکت‌ها از جمله اقدامات این سازمان است و امسال 20 شرکت ،شامل بانک و شرکت‌های مشمول تلفیق در این امر ملزم به ارائه گزارش های سال گذشته خود به صورت دقیق ، هستند.

محمدی در ادامه از تفاهم همکاری در زمینه انتقال دانش مالی برای جذب سرمایه خارجی خبر داد و عنوان کرد: این تفاهم‌نامه سبب تقویت این سازمان می‌شود و می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند.

وی از راه‌اندازی سامانه پیامکی ظرف دو ماه آینده ،خبر داد و اظهار داشت: این سامانه سوء‌استفاده از کدهای معاملاتی را کاهش داده و مانع پولشویی می‌شود.

محمدی در ادامه از اصلاح مقررات زائد و دست و پاگیر در این سازمان خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه ،دسترسی مردم را به بورس راحت‌تر خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه از را‌ه‌اندازی رتبه‌بندی موسسات خبر داد و یادآور شد: این رتبه قرار است هم به صورت محلی و بین‌المللی در سازمان صورت گیرد که به زودی عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه گفت: با معاملات بلوکی خارج از ضابطه باشد برخورد می شود چرا که به شفافیت در قیمت و شاخص‌ها اعتقاد داریم

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد