اونس طلا2414.52
مظنه14,462,000
18 گرم3,338,500
ارزش سکه32,582,886
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

ناکامی بانکهای مرکزی جهان برای رشد و رونق اقتصادی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل نشان می دهد که بانکهای مرکزی جهان طی سال های گذشته علی رغم اجرای سیاست های انبساطی پولی و پایین آوردن نرخ بهره، نتوانسته اند در زمینه تحریک رشد و رونق اقتصادی عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی کینگ آلفا ؛ تجزیه و تحلیل عملکرد بانکهای مرکزی بزرگ جهان در 20 سال گذشته نشان می دهد که اجرای سیاست های انبساطی پولی تاثیر چندانی بر افزایش رشد و رونق اقتصادی جهان و تحریک فعالیت های اقتصادی نداشته است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا همچنان مهمترین بانک مرکزی جهان به شمار می رود که طی سال های گذشته اجرای سیاست های محرک پولی را در اولویت قرار داده و نرخ بهره را پایین نگه داشته است.

به نظر می رسد علی رغم اجرای سیاست های محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و تزریق میلیاردها دلار نقدینگی، این مساله تاثیر چندانی بر رشد و رونق اقتصادی باثبات و پایدار نداشته است.

بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن نیز برای مقابله با رکود اقتصادی و روند نزولی قیمتها، سیاست های محرک پولی زیادی را در دستور کار قرار داده اند ولی ظاهرا این کشورها نیز در احیای رشد و رونق اقتصادی موفق نبوده اند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اجرای سیاست های محرک پولی و تزریق نقدینگی از سوی بانکهای مرکزی جهان موجب شده است تا قیمت برخی کالاهای راهبردی به خصوص طلا به طور غیر واقعی طی سال های اخیر با افزایش روبرو شود.

هم اکنون بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا نرخ بهره منفی را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند و این مساله تقاضا برای سایر سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری در بازار فلزات کرانبها را افزایش داده است.

تعیین نرخ بهره منفی از سوی بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن موجب شده است تا شاخص سهام نیز در بازارهای بین المللی به صورت مصنوعی افزایش یابد. این مساله احتمال کاهش شدید ارزش سهام را افزایش داده است.

هم اکنون بیش از 12 هزار میلیارد دلار اوراق قرضه در سراسر جهان با نرخ بهره منفی وجود دارد. بی شک سرمایه گذاران بین المللی حاضر نیستند تا اوراق قرضه را با نرخ بهره منفی کنونی نگه دارند.

فدرال رزرو آمریکا در چنین شرایطی تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد و اجرای سیاست های انبساطی پولی را متوقف نماید.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد