اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه بازی «شاید ماه دیگر» فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره

درحالی‌که بازار طلا اصلا انتظار یک گزارش ضعیف مشاغل آمریکا را نداشت، گزارشی دورتر از انتظار منتشر شد و افزایش نرخ بهره باز هم به «شاید ماه دیگر» موکول شد و قیمت طلا باز هم بالا رفت.

تقریبا بیش از یک سال است که فدرال رزرو وعده افزایش دوباره نرخ بهره بانکی آمریکا را می‌دهد و آن را به انتشار یک گزارش قوی از اقتصاد آمریکا منوط می‌کند. مقامات فدرال رزرو با اظهارات متناقض خود مدام بازار را در التهاب یک افزایش جدید نگاه می‌دارند اما هر بار با انتشار یک گزارش از آمار اقتصادی آمریکا که یا ضعیف است و یا کمتر از انتظار این افزایش نرخ بهره به آینده نزدیک دیگر موکول می‌شود.

این مقامات از اقتصاد قوی آمریکا سخن می‌گویند اما آمارها پر نوسان و متفاوت هر ماه شاخص‌های اقتصادی این کشور نشان از وضعیت دیگری دارد. به نظر می‌رسد که بانک مرکزی آمریکا تصمیم دارد بازار طلا را در حالتی ملتهب نگاه دارد و هیچگاه زمان قطعی برای افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره مشخص نکند که هر زمان که خواست قیمت‌ها را بالا و پایین کند تا به قیمت مطلوب خودش برسد و عین حال هر زمان که تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفت، قیمت طلا به آن سطح که این بانک تمایل دارد، برسد.

روز جمعه قرار بود گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا در بخش غیرکشاورزی منتشر شود و مقامات فدرال رزرو چنان با قطعیت می‌گفتند که در صورت قوت این گزارش نرخ بهره را افزایش خواهند داد و سخن از اقتصاد قوی آمریکا می‌گفتند که بازار طلا واقعا انتظار انتشار یک گزارش ضعیف را نداشت.

اظهارات این مقامات تنها قیمت طلا را به کمترین رقم 2 ماه اخیر کاهش داد که پس از انتشار گزارش تقریبا به میزان پیش از این اظهارات آنها رسید که این خود نشان از بازی با حس حاکم بر بازار برای جلوگیری از سقوط بسیار زیاد قیمت طلا دارد و بازی «شاید ماه دیگر» افزایش نرخ بهره همچنان ادامه دارد.

به گزارش رویترز، پس از انتشار گزارش مشاغل آمریکا که رشدش کمتر از انتظار بود و احتمال افزایش نرخ بهره این کشور را در ماه جاری کاهش داد، قیمت طلا در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، یک درصد بالا رفت.

اما این افزایش‌ها پس از مثبت شدن شاخص دلار تعدیل شد. قیمت طلا پس از انتشار گزارش مشاغل تا 1331 دلار بالا رفت اما با قیمت 1325.21 دلار بازار بسته شد که نسبت به روز قبل از آن 11.32 دلار رشد را تجربه کرده بود. قیمت این فلز گران‌بها طی هفته گذشته 0.15 درصد رشد داشت.

بر اساس این گزارش، گزارش مشاغل آمریکا نشان داد تنها 151 هزار شغل در ماه آگوست ایجاد شده است که کمتر از 180 هزار مورد انتظار بود.

با این حال مقامات فدرال رزرو هنوز از اقتصاد قوی آمریکا و امکان افزایش نرخ بهره سخن می‌گویند. جفری لاکر، رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی به نظر می‌رسد که افزایش نرخ بهره را تضمین کند.

طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا حساس است چراکه با افزایش آن هزینه‌های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره بالا می‌رود.

جاناتان باتلر، تحلیلگر کالاهای اساسی در میتسوبیشی در این رابطه گفت: «بازار انتظار چنین آمار تیره و تاری از آمریکا را نداشت... این مدرکی دال بر این است که اقتصاد آمریکا هنوز به اندازه کافی قوی نیست تا یک افزایش دیگر نرخ بهره را تاب بیاورد و این برای طلا مثبت است.»

«این ارقام به این معناست که افزایش نرخ بهره می‌تواند به اینده موکول شود و طلا از خاصیت امنیت خود بهره ببرد.»

بسیاری از تاجران آمریکا در روز دوشنبه به علت تعطیلات روز کارگر فعالیت نخواهند داشت.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «افزایش اندک آمار تقریبا یک افزایش نرخ بهره را در اواخر این ماه تضمین می‌کند اما بازی حدس زدن همچنان ادامه خواهد یافت.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد