اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی دو موسسه معتبر مالی نسبت به روند قیمت طلا در سه ماه سوم 2016

سایت طلا : دو موسسه معتبر سرمایه گذاری "سوسدن فایننشال" و فست مارکتس در تازه ترین کزارش خود به بررسی روند تحولات و نوسانات قیمت طلا در سه ماه سوم 2016 میلادی پرداخته اند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، دو موسسه مالی معتبر سوسدن فایننشال و فست مارکتس اعلام کردند که قیمت جهانی طلا در سه ماه دوم امسال با رشد 7.4 درصدی روبرو شده است. این رقم در سه ماه نخست امسال نیز با 16 درصد افزایش همراه شده بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه ژوئن به بیش از 1359 دلار رسید که این بالاترین رکورد از مارس 2014 میلادی بوده است. تحولات کلان اقتصادی در جهان به گونه ای بوده است که موجب افزایش قیمت طلا در سه ماه دوم شده است.

بی ثباتی سیاسی در کشورهای مختلف و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

نرخ بهره واقعی آمریکا در شرایط کنونی همچنان منفی است. بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن نیز همچنان نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند.

پیش بینی می شود که قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم امسال بین 1210 تا 1425 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

تقاضای سفته بازان و دلالان و همین طور میزان خرید بانکهای مرکزی جهان از ابتدای سال 2016 میلادی روندی صعودی داشته است. البته تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به علت افزایش قیمت جهانی طلا با افت نسبی روبرو شده است.

تقاضای سفته بازی و سرمایه گذاری بیش از 25 درصد کل تقاضا را تشکیل داده است. تقاضای بانکهای مرکزی جهان نیز 14 درصد کل تقاضا را تشکیل داده است و این نشان می دهد که بانکهای مرکزی همچنان راهبرد متنوع کردن ذخایر ارزی را ادامه می دهند.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ جواهرات نیز بیش از 56 درصد تقاضای جهانی طلا را به خود اختصاص داده است. پیش بینی می شود در سه ماه سوم امسال نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیشتر شود و این مساله به عامل مهمی برای تحولات بازار طلا تبدیل شود.

بانکهای مرکزی جهان در سه ماه نخست امسال 109.4 تن طلا خریداری کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 3 تن کاهش داشته است.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد