اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد ۱۵ درصدی صادرات آلمان به ایران پس از برجام

صادرات کالاهای آلمانی به ایران در ۶ ماهه نخست پس از اجرای برجام ۱۵ درصد افزایش یافته و به ۱.۳ میلیارد یورو رسیده است.

به نقل از رویترز، آمارهای رسمی نشان می دهد که صادرات آلمان به ایران، عمدتا شامل ماشین آلات و تجهیزات در شش ماهه نخست بعد از لغو تحریم های غرب، رشد قابل توجهی داشته است.

اداره فدرال آمار آلمان روز دوشنبه اعلام کرد، صادرات این کشور به ایران در 6 ماهه نخست سال 2016، 15 درصد افزایش یافته و به 1.13 میلیارد یورو (1.3 میلیارد دلار) رسیده است.

این در حالی است که کل صادرات آلمان در همان مدت 1.4 درصد افزایش یافته است. در سال 2015، صادرات آلمان به ایران 14 درصد کاهش یافته بود.

میشائیل توکاس، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفت: «تقاضای زیادی در ایران برای تجهیزات کارخانجات وجود دارد.» وی افزود، محصولات شیمیایی و مهندسی برق نیز تقاضای خوبی دارد.

«تقاضا برای تکنولوژی های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر به ویژه ایستگاه های تولید برق بادی در حال رشد است.» وی گفت، بی میلی بانک ها به تامین مالی قراردادهای بزرگتر بین شرکت های ایرانی و آلمانی به آهستگی در حال مرتفع شدن است.

توکاس افزود، صادرات به ایران در ماه های آینده افزایش بیشتری خواهد داشت و انتظار می رود در کل سال 2016، 25 درصد و در سال 2017، 30 درصد رشد کند.

وی گفت: «تحریم ها علیه ایران در طی چند سال اعمال شده بود و لغو آنها و ایجاد روابط تجاری جدید چند سالی زمان می برد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد