اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فروش طلای تقلبی در فضای مجازی

اگر به طلا فروشی مراجعه می‌کنید تا محصول طلایی را بخرید، این امکان که خودتان مطمئنا و صددرصد بتوانید تشخیص دهید طلایی که قصد خریداری آن را دارید، اصل است یا تقلبی، وجود ندارد.

حقیقت این است که هر طلافروشی با صدور فاکتور برای محصول طلا، طلای خریداری شده را تضمین کرده و در قبال اصلی یا تقلبی بودن، آن مسئول است. تشخیص اصل یا تقلبی بودن در اکثر موارد توسط خریداران امکان‌پذیر نیست اما در مقابل فاکتوری که به شما ارائه می‌شود، فروشنده مسئولیت دارد و باید به اتحادیه طلا و جواهر پاسخگو باشد.

به نقل از کسب و کار ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: طلاها برای ساخت در دستگاه‌هایی قرار می‌گیرند و شاید به‌طور سهوی اشتباهاتی رخ دهد اما به صورت عمدی تقلبی صورت نمی‌گیرد و نیاز است که دستگاه‌های این صنعت نوسازی شود. مردم باید از خرید طلای دسته دوم پرهیز کنند زیرا بیشترین تخلف‌ها در طلای دست دوم است و معمولا واحدهای بدون جواز این اقدامات را انجام می‌دهند.

محمد کشتی‌آرای افزود: این موضوع در خرید و فروش سکه هم وجود دارد و برخی‌ در کنار خیابان سکه می‌فروشند اما مردم باید از واحدهای دارای جواز کسب، سکه بخرند. واحدهای صنفی مکلفند جواز کسب‌شان را در دید مشتری قرار دهند.

کشتی‌آرای ادامه داد: طلافروشانی که در این کار ریشه‌دار هستند، تخلف نمی‌کنند. به متخلفان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید موفق باشید و در کار طلا دارای برند شوید، باید اعتماد مردم را داشته باشید و اگر این اعتماد ایجاد شود، پیشرفت می‌کنید.

سواستفاده‌کنندگان در فضای مجازی پیگیری می‌شوند

محمد کشتی‌آرای همچنین نسبت به خرید و فروش طلای تقلبی در شبکه‌های مجازی هشدار داد و گفت: اخیرا در شبکه‌های مجازی خرید و فروش طلا صورت می‌گیرد، طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط اتحادیه، اینها طلا نیستند و بدلیجاتی هستند که به اسم طلا خرید‌و‌فروش می‌شوند یا اینکه بعضا دارای عیار استاندارد نیستند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه برخی با سوءاستفاده نسبت به خرید‌وفروش این چنینی اقدام می‌کنند، افزود: بعضا نیز دیده شده که روی بدلیجات آب طلا می‌ریزند و آن را به اسم طلا خرید‌و‌فروش می‌کنند.

وی به مواردی از شکایت‌های مطرح شده به اتحادیه در این باره اشاره و تصریح کرد: کسانی که در فضای مجازی نسبت به خرید و فروش طلا اقدام می‌کنند ، اسم و آدرسی ندارند و فاقد فاکتور رسمی فروش هستند و بنابراین این نوع فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی و قابل پیگیری است.

کشتی‌آرای با تاکید بر اینکه اتحادیه طلا و جواهر برای هیچ شخصی مجوز برای خرید و فروش طلا در فضای مجازی صادر نکرده است، عنوان کرد: این سوءاستفاده‌گران قابل تعقیب هستند.

حضور بازرسان اتحادیه طلا و جواهر در سطح تهران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به حضور بازرسان این اتحادیه در سطح تهران تاکید کرد: بازرسان از مصنوعات و طلا و جواهر موجود در بازارنمونه‌برداری می‌کنند و اگر مشکل یا تقلبی وجود داشته باشد، برخورد می‌شود و به متخلف اخطار داده می‌شود و اگر تکرار شود، برخورد قضایی خواهد شد.

وی درباره محرومیت از ادامه فعالیت متخلفان گفت: اگر صاحب واحد صنفی طلا سه بار تخلف کند و این تخلف در محدوده بحرانی یعنی زیر 745 عیار باشد کد استاندارد واحد صنفی وی باطل می‌شود مگر تعهدات و اقدامات لازم را انجام دهد.

در سال‌های گذشته حک کردن کد برای طلا اجباری نبود به همین دلیل ممکن است طلایی به مرحله فروش مجدد برسد که در زمره طلاهای تقلبی و با عیار پایین باشد. وقتی چنین اتفاقی رخ دهد، آن طلا قابل رهگیری نیست. این در حالیست که طلاهای جدید را می‌توان به‌راحتی کنترل کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: برخی اوقات طلاساز قصد تقلب ندارد و به علت قدیمی بودن ابزارآلات کارگاهش، طلای او از استاندارد خارج می‌شود. وی ادامه داد: طلافروش مکلف است در برگه فروش قیمت روز طلا، میزان اجرت، سود مصوب و مالیات بر ارزش افزوده را قید کند در غیر این صورت با او برخورد قانونی می‌شود. این فعال بازار طلا همچنین با اشاره به قاچاق طلا اظهار داشت: طلای قاچاق به معنای تقلبی بودن آن نیست. بخشی از طلاهایی که در بازار به فروش می‌رسد همراه مسافر یا به اشکال مختلف وارد می‌شود اما از آنجا که قیمت ارز در ایران بالا ست ، طلا با حجم قابل توجهی وارد کشور نمی‌شود.

به گفته کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر این بخش سهم اندکی از بازار مصرف را دارد. برای آنکه خریداران از اصالت طلا مطمئن شوند، می‌توانند به کد حک شده که رقم 750 به معنای 18 عیار بودن است، توجه کنند. تمام تولیدکنندگان که در سیستم بنکداری و عمده فروشی هستند، موظف‌اند کدی را روی طلا حک کنند که آن کد نشان‌دهنده تولیدکننده آن است.

رونق نسبی در برخی از بخش‌های اقتصادی از جمله طلا و سکه

وی همچنین در ادامه نوسانات قیمتی بازار طلا و سکه در روزهای اخیر را طبیعی ذکر و بیان کرد: با توجه به اتفاقات اقتصادی در حوزه‌های مختلف و اقتصاد جهانی، قیمت طلا در بازارهای جهانی هم دچار نوساناتی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: بازار ایران در فصل رونق اقتصادی و تعطیلات تابستانی قرار دارد و از مهرماه و شروع فصل پاییزدر ماه‌های محرم و صفر آغاز می‌شود بنابراین بسیاری از مراسم از جمله ازدواج تا آن زمان برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر یک رونق نسبی در برخی از بخش‌های اقتصادی از جمله طلا و سکه به وجود آمده و داد و ستدها بهبود یافته است. در عین حال نوسانات قیمت سکه و طلا طبیعی است و جزو لاینفک این بازار محسوب می‌شود و بنابراین مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

کشتی‌آرای چند عامل را برای ایجاد نوسان قیمتی در بازار جهانی طلا ذکر و بیان کرد: معمولا در روزهای پایانی تابستان معاملات نفتی بیشتر می‌شود و این امر بر قیمت طلا تاثیرگذار است. شاخص‌های اقتصادی که به صورت هفتگی اعلام می‌شود، گاهی مثبت است و این امر بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد