اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کشتی آرای عنوان کرد:

افزایش کیفیت مصنوعات طلا و جواهر کشور / مصرف سالانه 60 تن طلا و نقره در ایران

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن بیان پیشرفت کیفیت محصولات تولیدی طلا و جواهر در کشور، بر اعلام دقیق و صحیح آمار طلای تولیدی و مصرفی تأکید کرد.

محمد کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا، در مورد کیفیت محصولات طلا و جواهر کشور طی سالیان سال اخیر گفت: آنچه که من مشاهده کرده ام به ویژه تولیداتی که در نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان دیدم کمتر از تولیدات خارجی نبود و مصنوعات داخلی کشور در این صنعت از کیفیت بسیار بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به روند رشد و پیشرفت تولیدات ایران در زمینه تولید مصنوعات طلا و جواهر افزود: اگر تولیدات کشورمان در زمینه طلا و جواهر با همین کیفیتی که آلان ساخته می شود افزایش یابد می تواند جای طلای خارجی و قاچاق را بگیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اهمیت تولید صحیح و اصولی طلا و جواهر، رشد کیفیت را موجب بی نیازی از کارهای خارجی دانست و خاطرنشان کرد: باید دست اندرکاران تولید در این صنف نیاز بازار را برآورده کنند و با ایجاد تنوع در جنس خود ذائقه خریداران را تأمین نمایند.
کشتی آرای نیازسنجی را در هر بازاری به خصوص بازار طلا بسیار مهم برشمرد و گفت: مسلماً اگر نیازسنجی صورت نگیرد هر واحد تولیدی با شکست مواجه می شود و واحدهای تولیدی برای بقای خود لازم است ضمن توجه به نیاز بازار به صورت مرتب طرحهای جدید تولیدکرده و با به خدمت گرفتن طراحان زبده و امکانات خود هرچه بهتر محصولات خود را به بازار عرضه کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور ضمن انتقاد از ارائه برخی آمارهای غیر واقعی و غیرموثق در این صنف ادامه داد: طبق اعلام یک موسسه معتبر بین المللی میزان مصرف سالانه طلا و نقره ایران به 60 تن می رسد، و کل طلا مصرفی کشورمان درسال 2013میلادی(سال 93) 42 تن بوده و همین مصرف در سال 2014میلادی با 10 درصد کاهش به 32 تن رسیده است.

وی با استناد به همین گزارش در گفتگو با سایت طلا افزود: برخلاف اینکه خیلی ها ایران را به عنوان پنجمین کشور مصرف کننده دنیا معرفی می کنند، ولی کشورمان در جایگاه هجدهم مصرف در دنیا جای گرفته، و هند و چین همچنان به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان طلای جهان در صدر این آمار قرار دارند.

کشتی آرای چین را با تولید 3049 تن در سال 2014 میلادی بزرگترین تولیدکننده طلا معرفی کرد که ایران در این زمینه در جایگاه 54 دنیا قرار گرفته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد