اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد شاخص قیمتها در بازار امروز / اونس طلا در مسیر 1370 دلار / افزایش اندک دلار

سایت طلا: همزمانی رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی و نرخ دلار در بازار ارز موجب شد تا قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران با افزایش مواجه گردد.

به گزارش سایت طلا؛ درحالی قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه در بازار داخل افزایش یافته که علت اصلی این رشد بها، تقویت بهای جهانی طلا اعلام شده است.

برهمین اساس امروز بهای هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 1400 تومانی مواجه شد و به 115 هزار و 200 تومان به فروش رسید. هر مثقال طلای 17 عیار نیز در همین بازار با رشد 6600 تومان 499 هزار و 200 تومان معامله شد.

اما در بازار سکه نیز رشد قیمتها محسوس بود و هر سکه تمام بهار آزادی با صعود 13 هزار و 500 تومانی یک میلیون و 129 هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه صعودی 8 هزار تومانی داشت و به 566 هزار تومان رسید، و ربع سکه و سکه گرمی نیز با رشد 3 و2 هزار تومان به ترتیب 291 و 185 هزار تومان فروخته شد.

براساس این گزارش امروز در بازار ارز روند افزایشی بهای دلار با تقویت 3 تومانی دلار تداوم یافت و هر دلار آمریکا در این بازار 3541 تومان عرضه شد. یورو 23 تومان رشد یافت و به 3963 تومان رسید و درهم نیز با 3 تومان افزایش 971 تومان به فروش رسید.

اونس جهانی طلا که همچنان در مسیر افزایشی در حرکت است، تنها از صبح امروز تا کنون 16 دلار رشد داشته و به 1365 دلار رسید که موجب صعود قیمتها در بازار شده است.

کاهش احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از عوامل صعود قیمت طلا اعلام شده و براساس تحلیل کارشناسان اقتصادی، رشد بهای جهانی طلا همچنان پیش بینی شده است.

قیمت جهانی طلا بر نرخ بهره بانکهای مرکزی مطرح دنیا به شدت حساس بوده و هرگونه تغییر در این نرخ موجب نوسان بهای اونس طلا خواهد شد.

گفتنی است سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران بازار طلا در این هفته منتظر نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی انگلیس در مورد نرخ بهره می باشند. تصمیم این بانک می تواند بر روی نرخ این فلز زرد تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد