اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس شرکت معدنی فرنسلیوی استرالیا:

تشدید نااطمینانی های بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره داشته است

سایت طلا : رئیس شرکت معدنی فرنسیلوی استرالیا تاکید کرد: می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا و نقره تا پایان امسال امیدوار و خوش بین بود ولی چشم انداز بازار فلزات گرانبها همچنان نامطمئن است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف، اوکتاویو آلویدرز رئیس شرکت معدنی فرانسیلو در سخنانی تصریح کرد: افزایش قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره از ابتدای امسال تاکنون، یک سورپرایز بوده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: من افزایش تدریجی قیمت فلزات گرانبها در سال 2016 میلادی را پیش بینی کرده بودم ولی به نظر می رسد تشدید نااطمینانی های جهانی تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره داشته است. قیمت طلا و نقره می تواند به روند صعودی طی ماه های آینده نیز ادامه دهد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 28 درصد رشد داشته و قیمت هر اونس نقره نیز با رشد 48 درصدی روبرو شده است. نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری و فیزیکی طلا و سایر فلزات گرانبها داشته است.

فرنسیلو گفت: افزایش قیمت جهانی فلزات گرانبها تاثیر زیادی بر افزایش ارزش سهام و سود شرکتهای معدنی داشته است و می توان انتظار داشت که این روند مثبت عملکرد مالی شرکتهای معدنی در شش ماه دوم نیز ادامه خواهد یافت ولی چشم انداز بازار فلزات گرانبها در ماه های آینده همچنان نامطمئن است. همه چیز بستگی به قیمت در بازار دارد و ما تنها می توانیم تولید را کنترل کنیم.

این شرکت در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد نقره و 23 درصد طلای بیشتری تولید کرده است.

افزایش قیمت جهانی طلا و نقره طی ماه های اخیر تاثیر زیادی بر رشد سود شرکتهای بزرگ معدنی جهان داشته است. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر سیاست های پولی و انبساطی بانکهای مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا اروپا و ژاپن قرار دارد.

نوسانات ارزش دلار در بازارهای بین المللی نیز عامل مهمی است که می تواند تعیین کننده قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها باشد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز از جمله عوامل مهمی است که بر قیمت طلا تاثیر گذار خواهد بود.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر روشن شدن تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر اقتصاد جهانی هستند. بانک مرکزی انگلیس پنجشنبه نشست مهمی را برگزار خواهد کرد و به نظر می رسد برای نخستین بار از سال 2009 میلادی نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد