اونس طلا2301.23
مظنه15,407,000
18 گرم3,556,700
ارزش سکه34,711,971
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز به سایت طلا خبرداد:

تعطیلی 10 الی 12 درصدی طلافروشان تبریزی / مشتریان این صنف به سمت بدلیجات و نقره می روند

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز ضمن اعلام کاهش بیش از 10 درصدی طلافروشان این شهر، گرایش مردم به بدلیجات را زنگ خطری برای سرمایه خانواده ها و خروج ارز از کشور عنوان کرد.

«مهدی بهرمانی» در گفتگو با سایت طلا، با اشاره به رکود موجود در همه بخشهای اقتصادی گفت: طبق آماری که اتحادیه طلا و جواهر تبریز به دست آورده، 10 تا 12 درصد واحدهای این اتحادیه تغییر رسته داده اند و یا مغازه های خود را تعطیل و یا واگذار کرده اند.

وی با بیان مشکلات ناشی از رکود برای هزار تولیدکننده این شهر خاطرنشان کرد: از حدود 1000 کد کارگاهی که در تبریز داریم 500 کارگاه تغییر رسته داده اند و یا از این صنف رفته اند، 250 کارگاه با 50 درصد نیروی خود کار می کنند و مابقی نیز با 70-80 درصد از توان خود به تولید ادامه می دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز افزود: تنها 30 الی 35 درصد کارگاههای ما نسبت به سالهای قبل فعال هستند که این ناشی از عدم فروش در واحدهای طلافروشی ما هست، این امر به زنجیره اول که کارگاههای تولیدی است ضربه زده و پایین بودن قدرت خرید مردم و همچنین قرار داشتن طلا در سبد آخر خرید برای مردم از عوامل اصلی آن است.

بهرمانی با اشاره به گزارش این اتحادیه در مورد دلایل عدم فروش در طلافروشی ها گفت: مشتری که برای خرید یک قطعه طلای 10 میلیونی می آید پس از کسر اجرت ساخت و درصد فروشِ مغازه دار، با 900 هزار تومان مالیات برارزش افزوده مواجه می شود که این مبلغ وی را از خرید طلا منصرف کرده و به سمت بدلیجات و نقره می رود که هیچ پشتوانه ای برای آینده خانواده ها نداشته و باعث هدر رفتن ارز از کشور می شود.

وی با بیان تغییر نگرش و نگاههای مسئولین نسبت به صنف و صنعت طلا و جواهر طی سالهای اخیر افزود: امیدواریم با توضیحاتی که به نمایندگان محترم مجلس دادیم و ایرادهایی را که قانونی مالیات برارزش افزوده دارد و سازمان امور مالیاتی و وزارت صنعت معدن و تجارت هم آن را قبول کردند، در اصلاحیه لایحه دولت که به مجلس فرستاده، شاهد اصلاحات خوبی در این قانون باشیم.

بهرمانی دریافت مالیات از اصل طلا را غیر منصفانه دانست و در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: آن زمانی که نمایندکان مجلس قانون مالیات برارزش افزوده را نوشتند اشراف کامل بر این صنف نداشتند ولی الان با ارائه توضیحات کاملی که داده شده، نمایندگان محترم به این قضیه پی برده اند که اجرای این قانون به روش فعلی نتیجه ای جز ضرر برای دولت ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز اشتغالزایی را یکی از معضلات مهم کشور دانست و اعلام کرد که این صنف و این صنعت می تواند در درآمدزایی جایگزین مهمی برای نفت باشد.

بهرمانی در خاتمه ضمن تشکر از شیشه بران رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان و هیئت مدیره آن اتحادیه، برای برگزاری خوب نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان، برگزاری نمایشگاه در موقعیت فعلی را ریسک بزرگی دانست و اظهار داشت: در نمایشگاهها ملاقات ها صورت گرفته و کارهای جدید در آن تبادل می شود و امیدواریم این نمایشگاه در سطوح بهتر در همه ی سطح ایران برگزار شود چرا که برگزاری نمایشگاه ضرورتی غیر قابل انکار برای هر صنف است.

وی با اعلام اینکه اولین نمایشگاه طلا و جواهر کشور در تبریز برگزار شده است ادامه داد: متأسفانه چندین سال است که در تبریز نمایشگاه طلا و جواهر برگزار نمی شود و امیدواریم با کاهش رکودی که در بازار هست باز هم شهر تبریز میزبان نمایشگاه طلا و جواهر باشد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد