اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رییس اتحادیه طلا و جواهر خراسان ازتعطیلی 220 کارگاه تولیدی خبر داد

باقر معبودی نژاد رییس اتحادیه طلا و جواهر استان خراسان از تعطیلی حدود 220 کارگاه تولیدی در سه سال گذشته در این استان خبر داد.


معبودی نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار سایت طلا گفت: در استان خراسان حدود 400 کارگاه تولیدی طلا داشتیم که با مجوز رسمی مشغول فعالیت بودند که از این تعدادحدود 180 کارگاه باقی مانده است که رکود بازر طلا و جواهر فعالیت این کارگاه ها را هم تحت الشعاع قرار داده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با ابراز نگرانی از وضعیت رکود بازار طلا و جواهر ، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و ضرورت رونق صادرات را دو عامل مهم در برون رفت از این بحران برای این صنف عنوان کرد.

وی اضافه کرد: محاسبه قانون 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده روی طلا نرخ زیادی است و خریدار در نهایت وقتی می بیند مبلغ قابل توجهی را باید بپردازد از خرید انصراف می دهد.

معبودی نژاد افزود : البته مسئواین قول همکاری داده اند و اگر طرح مالیات بر ارزش افزوده روی اجرت کار به نتیجه برسد خریدار مبلغ کمتری را خواهد پرداخت که این عامل انگیزه بیشتری برای خرید طلا در مردم ایجاد خواهد کرد.

رییس طلا و جواهر استان خراسان با اشاره به پتانسیل بالا سازندگان کشورمان در طراحی و ساخت طلا و جواهر اظهار داشت : در حال حاضر مبارزه با قاچاق و کالای خارجی در این صنف با جدیت ادامه دارد و این موضوع فرصت را برای تولید داخلی فراهم کرده است.

وی ترخیص دستگاه های موجود در گمرگ و واردات دستگاه های تولیدی پیشرفته را برای ساخت طلا مهم قلمداد کرد و ادامه داد: ساخت طلا و جواهرات به دست سازندگان داخلی و صادرات آن به کشور های همسایه به تحول و پیشرفت در این صنف کمک شایانی خواهد کرد.

باقر معبودی نژاد در پایان با اشاره به آغاز نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در هفته جاری برگزاری آن را فرصت مناسبی برای تولید کنندگان وعلاقه مندان دانست و از غرفه داران خواست به شکل فعال در این نمایشگاه حضور پیدا کنند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد