اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بخشی از انتظارات بخش خصوصی از برجام محقق نشد/ شرایط مانند قبل تحریم نیست

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ بخشی از انتظارات بخش خصوصی از برجام محقق نشد.

مهدی جهانگیری در مورد آثار رفع تحریم‌ها در آستانه یکسالگی برجام، اظهار داشت: بعد از خرابی‌های که در دوره تحریم‌های ظالمانه در روابط سالی کشور با دنیای خارج به وجود آمد، برخی بانک‌ها به شکل کج‌دار و مریزی این فرآیند را با کارگزاری‌های متعدد داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: هزینه نقل و انتقال پول در این حالت افزایش قابل توجه داشت در پسابرجام به نحوی شد که بانک‌ها کارگزاری را مستقیم انتخاب کردند و قراردادها امضاء‌ شده و روابط بانکی در حال شکل‌گیری است و برخی هم شروع شده است.

وی افزود: هزینه در برخی نقل و انتقالات پول تا یک سوم کاهش یافته، اما اینکه فکر کنیم شرایط مانند قبل از تحریم‌ها است، این گونه نیست و شرایط واقعی خود را پیدا نکرده است.

این فعال بخش خصوصی در رابطه با رضایت‌مندی فعالان اقتصادی از شرایط پسابرجام و مطالبات ایجاد شده، گفت: بخش خصوصی در هر صورت انتظار به جایی دارد، اگر به دنبال کاهش هزینه پول، مراودات مالی و بین‌المللی است، کاملاً انتظار به جایی بوده و بخشی از آن محقق نشده است. امیدواریم بانک‌های ایرانی و اروپایی بتوانند هر چه سریعتر ارتباط برقرار کنند. انتظار بخش خصوصی، دولت بخش خصوصی به عنوان پیشرو اقتصاد به رشد 15 درصدی و 8 درصدی برسیم و رشد ثبت داشته باشیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد