اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دوره‌گردی برای خرید هواپیما در جهان/ این‌بار هواپیماهای ژاپنی در سبد خرید ایران

با وجود اینکه هنوز تکلیف قراردادهای خرید هواپیما از شرکت‌های ایرباس و بوئینگ مشخص نشده است، مقامات ایرانی در حومه لندن در حال مذاکره برای خرید ۸۰ فروند هواپیمای تولید شرکت میتسوبیشی هستند.

علی‌رغم اینکه قانون عدم فروش هواپیماهای آمریکایی بوئینگ در کنگره آمریکا تصویب شد که می‌تواند حتی فروش هواپیمای ایرباس را تحت تاثیر قرار دهد، مقامات ایرانی در حومه لندن در حال مذاکره برای خرید هواپیماهای ژاپنی هستند.

پایگاه خبری نیکی ژاپن در گزارشی از مذاکرات شرکت هواپیماسازی میتسوبیشی برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران خبر دادند.

بر اساس این گزارش، واحد صنایع سنگین میتسوبیشی، سپتامبر گذشته، 4 ماه پیش از برداشته شدن تحریم‌ها، مطالعه در مورد بازار ایران را آغاز کرد. این شرکت ژاپنی با شرکت‌های ایران‌ایر و آسمان و همچنین مقامات هوانوردی ایران در ارتباط است. شرکت میتسوبیشی و شرکت‌های هواپیمایی ایران در حاشیه نمایشگاه هوانوردی فانبورگ در حومه لندن که از روز دوشنبه آغاز شده است، در مورد سفارش‌های خرید هواپیما در حال مذاکره هستند.

به نوشته این گزارش، سابقه مذاکرات مدیران 2 طرف به ماه گذشته در جریان کنفرانس اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی در دوبلین برمی‌گردد که در مورد احتمال انعقاد یک قرارداد با یکدیگر گفتگو کردند. همچنین ایران‌ایر در حال بررسی خرید 80 فروند جت‌های منطقه‌ای 70 صندلی‌ای میتسوبیشی است تا از آنها برای مسیرهای داخلی استفاده کند.

شرکت میتسوبیشی در این مذاکرات با مشارکت دولت ژاپن شرکت کرده است و قصد دارد تا از تامین مالی تحت حمایت دولت ژاپن استفاده کند. چراکه این شرکت در حال توسعه اولین مدل هواپیمای 90 صندلی‌ای خود است و از این‌رو، تحویل هواپیماهای 70 صندلی در روزترین زمان ممکن در سال 2019 انجام خواهد شد.

از طرفی، شرکت‌های رقیب نظیر امبرائر برزیل و بمباردیر کانادا نیز در حال بازاریابی برای فروش هواپیماهای خود به ایران هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد