اونس طلا2345.94
مظنه14,486,000
18 گرم3,344,100
ارزش سکه32,636,958
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,500,000
ربع14,900,000

روند افزایشی شاخص بورس در آغاز معاملات

در جریان معاملات شاخص کل با روندی صعودی 81 واحدی به عدد 73.838 واحد همراه شده است، اگرچه در ابتدای معاملات،نمایانگر بازار از رشد بیشتری برخوردار بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در آغاز معاملات با رشد89.18 واحدی به عدد 73 هزار 853 واحد رسید.

براین اساس ارزش کل معاملات از 610 میلیارد ریال فراتر رفت .

این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن با رشد 21.40 واحد به عدد 13 هزار705 واحد رسید.

لازم به ذکر است نمادهای رمپنا وبملت شبندر و وبصادر با اعمال مثبت و نمادهای خودرو، فارس و تاپیکو با اعمال منفی موجب کاهش دماسنج تالار شیشه ای شدند.

گفتنی است شاخص کل فرابورس در آغاز معاملات با بیش از یک واحد کاهش به عدد 777 هزار و 30 واحد رسید در این میان نمادهایی مانند دماوند ذوب و وکوثر در آغاز معاملات روند منفی را به خود اختصاص دادند.

**روند حرکت شاخص بورس در جریان معاملات امروز

در میانه بازار امروز، شاخص کل با روندی صعودی 81 واحدی به عدد 73.838 واحد همراه شده و تا این لحظه از انجام معاملات بیش از 73 واحد رشد داشته است، اگرچه در ابتدای معاملات، نماگر بازار از رشد بیشتری برخوردار بود.

این گزارش می افزاید شاخص کل هم وزن بارشد 20.01 واحد به عدد 13 هزار703 واحد رسید.

لازم به ذکر است تا این لحظه از معاملات بازار، به ترتیب نمادهای «رمپنا»، «وبملت»، «شبندر»، «وبصادر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «فارس»، «خودرو» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشته اند.

گفتنی است شاخص کل فرابورس در میانه معاملات با 1.30 واحد کاهش به عدد 777 هزار و واحد رسید در این میان نمادهای دماوند, ذوب و کوثر در همچنان روند منفی خود را حفظ کرده اند.

***شاخص بورس در پایان معاملات امروز درخشید

شاخص کل در حالی به کار خود پایان داد که نماگر این بازار در ارتفاع 73.816 هزار واحدی ایستاد و با رشد 52 واحد به کار خود خاتمه داد.

نمادهایی که در بازار امروز بر شاخص تاثیر مثبت گذاشتند عبارتند از نمادهای «رمپنا»، «فخوز»، «وبملت»، «اخابر» و «وغدیر»؛ همچنین نمادهای «شپنا» و «فارس» بیشترین تاثیر منفی بر این شاخص را به همراه داشتند.

همچنین در معاملات بازار امروز تمامی شاخص ها به غیر از شاخص بازار دوم که 610 واحد معادل 0.37 در صد کاهش یافت، روندی صعودی در پیش گرفتند.

لازم به ذکر است در بازار فرابورس نیز، آی‌فکس 2.50 واحد افت کرد و به ارتفاع 776 واحدی رسید. در جریان معاملات امروز نمادهای پربیننده این بازار نمادهای«ذوب»، «دماوند»، «وهور»، «شتران»، «دی»، «گوهران» و «سمگا» بوده‌اند.

***کاهش نرخ بهره در گرو بهبود فضای بازار سهام

محمد شکوری کارشناس بورس با اشاره به وضعیت امروز بازار اظهار داشت: با توجه به ورود نقدینگی و کاهش نرخ سود بانکی تغییر قابل توجهی در بازار سهام رخ نداده است و سرمایه گذارانی که در بازار فعالیت می کنند و تمایل به خرید دارند ترجیح می دهند تا جای ممکن قیمت ها را در بازار ارزان تر خریداری کنند به همین دلیل بخش بزرگی از معاملات در بازارسهام که اکثرا پتانسیل های خوبی برای رشد دارند هیجانی نیستند و قیمت آنها رشد نمی کند.

وی افزود: اکثر پیشنهاد خریدها در محدوده قیمت تابلو و حتی پایین تراز دیده می شود اما در روزهای معمولی که سهم ها کاهش قیمت دارند تقاضا رشد پیدا می کند و در روزهایی که بازار مثبت است ما شاهد افت عرضه هستیم.

شکوری تصریح کرد: در حال حاضر تعادل قیمتی در بازار ایجاد شده است و تغییر این شرایط مستلزم اتفاق و تغییرات خوب و کاهش نرخ بهره است که به مرور زمان باعث ورود نقدینگی بیشتر به بازار خواهد شد . در حال حاضر تغییرات قابل توجهی در قیمت سهام دیده نمی شود اما به نظر می رسد در دو تا سه ماه آینده وضعیت رو به بهبود برود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد