اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ایران قیمت نفت خود را در بازار جهانی کاهش داد

شرکت ملی نفت ایران در ادامه تلاش های خود برای باز پس گیری سهم از دست رفته تهران از بازار نفت، قیمت نفت سبک خود را برای جذب مشتری بیشتر در چند بازار مهم نفتی کاهش داد.

به نقل از رویترز، ایران در ادامه تلاش ها برای باز پس گیری سهم خود از بازار نفت پس از لغو تحریم ها، قیمت نفت خود را در بازارهای آسیا، مدیترانه و بندر سیدی کریر مصر برای ماه اوت کاهش داده است.

به دنبال لغو تحریم ها، صادرات نفت ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه دسامبر، تقریبا دو برابر شد و به بالاترین رقم در 4 سال و نیم گذشته رسید. ایران با ارائه تخفیف در قیمت نفت خود نسبت به نفت عربستان و عراق، مشتریان جدیدی را در کشورهایی نظیر لهستان جذب کرده و موجب افزایش تقاضا از جانب مشتریان قبلی خود در آسیا شده است.

یک منبع مطلع صنعتی روز دوشنبه گفت، شرکت ملی نفت ایران قیمت رسمی نفت سبک خود را برای مشتریان آسیایی اش در ماه اوت، 45 سنت بالاتر از متوسط شاخص عمان/ دوبی تعیین کرده که 40 سنت پایین تر از قیمت ماه قبل است.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت سنگین ایران همچنان در حد 25 سنت پایین تر از نفت عرب مدیوم عربستان باقی مانده، در حالی که قیمت نفت فروزان ایران نیز در حد 5 سنت پایین تر از نفت عرب مانده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد