اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حجم ۲۰ هزار میلیارد تومانی بازار صکوک/تحریک مسکن برای تحریک صنایع بورسی

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار با اعلام این که حجم بازار صکوک کشور ۲۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: با تحریک بازار مسکن به دنبال تحریک صنایع بورسی هستیم.

فطانت فرد در مراسم رونمایی از اوراق رهنی مسکن، اظهار کرد: سال هاست این اوراق مورد بحث قرار گرفته است و در نهایت مصوبه راه اندازی بازار رهن ثانویه اخذ شد.

وی تصریح کرد: اولین باری است که سیستم بانکی از طریق بازار سرمایه تامین مالی می کند. این اوراق رع=هنی گرچه قدمت فراوانی در دنیا دارد اما در ایران با چالشهای زیادی مواجه بوده است.

وی بیان کرد: سعی کردیم دستورالعمل هایی را تدوین کنیم که بدون محدودیت سیستم بانکی از بازار رهن ثانویه تامین مالی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: اولویت بخشی رونق بخش مسکن است، گفت: حجم زیادی از صنایع بورسی با تحریک بازار مسکن راه می افتند از جمله صنایع کاشی و سرامیک و.... به طور طبیعی بانک مسکن به عنوان اولین اوراق این کار را انجام داد و 300 میلیارد تومان اول در کسری از دقیقه به فروش رسید. بر اساس نامه وزیر راه به آقای جهانگیری اعلام آمادگی کرده است تا 10 هزار میلیارد تومان از این طریق برای بخش مسکن تامین مالی شود.

وی ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری امروز به کمک ما آمده اند و تمام عرضه های ما با موفقیت صورت می گیرد که به دلیل طراحی این صندوق هاست.

رئیس سازمان بورس، افزود: سال گذشته در چنین روزی نامه از طرف رئیس جمهوری خطاب به آقای جهانگیری صادر شد که تاکید شد توسعه بازار اولیه رهن مورد توجه قرار گیرد. امروز 20 هزار و 100 میلیارد تومان حجم بازار صکوک ماست که قابلیت نقدشوندگی را دارد.

فطانت فرد، افزود: بدون راه اندازی بازار اولیه، بازار سرمایه بازاری ناقص بود و امیدوارم با برنامه ریزی ها صورت گرفته و فرامینی که در بوده آمده، بازار اولیه بهتر از گذشته در زمان کوتاهی رشد کند.

به گفته وی، قادر خواهیم بود با تحریک بازار مسکن صنایع بورسی را تحریک کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد