اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیر چندانی بر بازار نفت ندارد

موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رهبران سیاسی و اقتصادی را مبهوت کرده، اما تحولات بازار نفت نشان می دهد که اتحادیه اروپا تنها به عنوان یک موتور محرکه ثانویه در زمینه تقاضای جهانی برای انرژی محسوب می شود.

به نقل از رویترز، موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رهبران سیاسی و اقتصادی را مبهوت کرده، اما تحولات بازار نفت نشان می دهد که اتحادیه اروپا تنها به عنوان یک موتور محرکه ثانویه در زمینه تقاضای جهانی برای انرژی محسوب می شود.
رای انگلیس به جدایی از اتحادیه اروپا و اعتصاباتی که صنعت انرژی فرانسه را در ماه می فلج کرد، تاثیر چندان پایداری بر بازارهای جهانی انرژی نداشته است.
کریس مین، تحلیلگر نفتی در موسسه سیتی گروپ گفت: «از منظر بازار نفت، اروپا بهترین جایی است که می تواند یک بحران رخ دهد بدون اینکه تاثیر قابل توجهی بر رشد تقاضا بگذارد... صنایع اروپا نقش چندان زیادی در رشد تقاضای جهانی برای مصرف نفت ندارند.»
در زمینه رشد تقاضا و پالایش نفت، مدت هاست بازارهای در حال ظهور در آسیا و خاورمیانه و حتی آمریکا به نقاط مهم بدل شده اند. در این مناطق افزایش مصرف سوخت توسط رانندگان موجب بالا رفتن رشد تقاضای جهانی می شود. تجار نفتی عادت کرده اند که اتحادیه اروپا را بازاری فاقد ظرفیت افزایش تقاضا برای سوخت مصرفی خودروها ببینند.
تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی نوشتند: «تولید ناخالص داخلی در انگلیس خیلی انرژی بر نیست و در واقع تقاضا برای نفت در این کشور از سال 2007 (کم و بیش) کاهشی بوده است.»
بانک جفریز برآورد کرده که تاثیر تغییرات تولید ناخالص داخلی بر تقاضای نفت در بازارهای در حال ظهور حدود 5 برابر میزان تاثیرگذاری تغییرات رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی بر تقاضای نفت است.
صندوق بین المللی پول هشدار داده که رای خروج از اتحادیه اروپا ممکن است رشد اقتصادی این کشور را تا سال 2019، 1.4 درصد کاهش دهد و به 5.6 درصد برساند. این نهاد بین المللی همچنین پیش بینی کرده که رشد اقتصادی در آلمان هم به میزان کمتری کاهش یابد.
معمولا در هنگامه بروز بحران های اقتصادی، نگرانی ها از کاهش مصرف موجب کاهش قیمت نفت می شود. اما کاهش رشد تقاضا برای نفت در اروپا به دلیل افزایش بهره وری در مصرف انرژی و عبور از صنایع سنگین به سایر صنایع کم مصرف، اهمیت این منطقه را برای رشد مصرف جهانی انرژی کاهش داده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد