اونس طلا2414.89
مظنه14,496,000
18 گرم3,346,400
ارزش سکه32,659,488
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,200,000
نیم23,300,000
ربع14,600,000
سازندگان بزرگترین قرآن طلا و نقره جهان در گفتگو با سایت طلا اعلام کردند؛

بزرگترین قرآن طلا و نقره جهان چگونه ساخته شد + تصویر

سایت طلا: مجری پروژه ساخت بزرگترین قرآن طلا و نقره اعلام کرد که برای ساخت این اثر بسیاری از افراد برای توفق مشارکت در آن اعلام آمادگی کردند که در نهای ساخت آن به بهترین شکل تسهیل شد.

همزمان با ماه نزول قرآن امسال بزرگترین قرآن طلا و نقره جهان با نام حبل المتین در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد. قرآنی که از بیش از 2000 قطعه طلا و نقره خالص تهیه گردیده و دارای جلد بسیار زیبایی از قلمزنی و مینا کاری است.

محسن آجیلی مجری و سرمایه گذار بزرگترین قرآن طلا و نقره جهان در گفتگو با سایت طلا در این باره گفت: از دوران کودکی و نوجوانی آرزوی خدمت به قرآن کریم را داشتم و تصور نمی کردم به اینگونه بتوانم کاری را انجام دهیم و به لطف قرآن این اثر در مجموعه شرکت چهره سازان طلا ساخته شد.

وی گفت: ایده این کار از حدود یک سال قبل شکل گرفت و پس از بحث و بررسی ها شروع به کار شد و در زمان تقریبی یک سال بزرگترین قرآن طلا و نقره به لطف خدا تکمیل و در معرض نمایش قرار گرفت.

آجیلی با بیان مشخصات این قرآن ارزشمند افزود: جلد این کار که با قلمزنی و میناکاری مزین شده است، کار استاتید اصفهان می باشد و صفحات قرآن بر روی نقره در 608 صفحه تکمیل شده است، که 4 صفحه پایانی آن به دعای ختم قرآن و معرفی قرآن اختصاص دارد. کلیه صفحات این قرآن از نقره خالص و تمام حاشیه ها، سرسوره ها و صفحات از طلای 24 عیار است.

مجری این اثر ماندگار با اشاره به خیر و برکت در ساخت این قرآن خاطرنشان کرد: از همان ابتدای ساخت این کار از هرکس که مشورت می کردیم مشتاق بود تا خود در این کمک کند و همه به نوعی در تهیه این قرآن ارزشمند ما را یاری کردند و خدا را شاکریم که توفیق داد خدمتی هرچند کوچک در این زمینه داشته باشیم.

"رائین اکبر خانزاده" خطاط و ریزنویس که کتابت این اثر را به عهده داشته است در مورد مشخصات نوشتاری این قرآن به سایت طلا گفت: این قرآن به خط نسخ و مطابق با صفحات عثمان طه نوشته شده و وزن این اثر در حدود 60 کیلو می باشد از طلا و نقره خالص می باشد.

وی در مورد مشخصه اصلی این طرح با کارهای قبلی خود عنوان کرد: در آثار قبلی که بنده تحریر می کردم معمولاً قرآن های بسیار ریز و کوچک بود، ولی در این طرح با پیشنهاد و حمایت برادران آجیلی، قرآن بزرگی را نوشتم که در نوع خود بی نظیر است.

گفتنی است بزرگترین قرآن طلا و نقره جهان تا 8 شهریور در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، واقع در مصلای امام خمینی(ع) در معرض دید عمومی قرار دارد.


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد