اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انتشار نتایج همه پرسی بریتانیا قیمت طلا را به شدت افزایش داد

سایت طلا : با انتشار آمارهای اولیه همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا ، ارزش پوند به شدت کاهش یافت و قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، نتایج اولیه همه پرسی بریتانیا نشان می دهد که کمپین خروج از اتحادیه اروپا نسبت به کمپین عضویت در این اتحادیه پیشی گرفته است و این مساله موجب کاهش شدید ارزش پوند شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی نفت که شب گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود امروز جمعه کاهش یافته است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا با 5.1 درصد کاهش به کمتر از 47.55 دلار رسیده است. قیمت نفت سبک آمریکا شب گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 5 درصد افت به کمتر از 48.36 دلار رسیده است. ارزش پوند انگلیس نیز به پایین ترین سطح در 6 ماه گذشته کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا نیز با 4.1 درصد افزایش به بیش از 1309 دلار رسیده است. قیمت طلا پنجشنبه گذشته نیز به بیش از 1318 دلار رسیده بود.

نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی بورس لندن تاکید کرد: طلا که در روزهای گذشته تحت فشار زیادی قرار داشت اکنون بار دیگر با وجود نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، روندی صعودی را آغاز کرده است.

سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی منتظر روشن شدن نتایج نهایی همه پرسی بریتانیا هستند. به نظر می رسد احتمال خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در شرایط کنونی بیشتر از باقی ماندن در این اتحادیه باشد.

آنگوس نیکولسون تحلیلگر ارشد موسسه آی جی تاکید کرد: اگر مردم بریتانیا خروج از اتحادیه اروپا را انتخاب کنند، قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

قیمت طلا بر مبنای یورو و پوند انگلیس به بالاترین سطح از آوریل 2013 میلادی رسیده است. نتایج اولیه نشان می دهد که کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بیش از 51.3 درصد آرا را کسب کرده است. این رقم برای کمپین عضویت بریتانیا در این اتحادیه نیز به 48.4 درصد رسیده است.

تحلیلگران موسسه مالی میزوهو بانک نیز تاکید کردند: با افزایش نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، طلا به کالای امنی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.

خروج بریتانیا می تواند سرآغازی برای خروج سایر کشورهای اروپایی از اتحادیه اروپا باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد