اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد خبرداد:

روند صدور پروانه کسب در اتحادیه یزد منفی شد

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد با اشاره به شرایط نامطلوب کسب و کار در این صنف گفت: صدور پروانه کسب از سال 95 در این اتحادیه روندی منفی به خود گرفته است.

"محمدرضا نوری زاده" در گفتگو با سایت طلا؛ ضمن بیان وضعیت بازار طلا در این استان و رکود بی سابقه طی سالهای اخیر در گفتگو با سایت طلا گفت: صدور پروانه از اول سال جاری در اتحادیه طلا و جواهر یزد منفی شده، یعنی تعداد پروانه های باطل شده از تعداد پروانه های صادر شده بیشتر بوده است.

وی با اعلام اینکه از سال 92 بازار روز به روز بی رونق تر شده است افزود: مشکل مالیات برارزش افزوده همچنان مانع اصلی کسب و کار در این صنف است و این اتحادیه برای حل این مشکل جلسات متعددی با استاندار یزد و نمایندگان مجلس داشته است، و خود مسئولین هم از رکود این بازار ناراحت هستند.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر یزد ضمن بیان لزوم نگاه دولت با دید مثبت به این صنف خاطرنشان کرد: وقتی مغازه داران فروش طلا نداشته باشند، به تبع تولیدکنندگان و سازندگان طلا هم متضرر خواهند شد و باعث بی کاری تعداد زیادی کارگر می شود. برای مثال یک کارخانه ی تولید طلا در این شهر که کیفیت محصولاتش با کار خارجی رقابت می کرد، از 6 خط تولید فقط یک خط آن مشغول به کار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد نقش دولت را در ساماندهی بازار و بازگشت رونق به صنف طلا و جواهر بسیار مهم دانست و در گفتگو با سایت طلا خاطرنشان کرد: صنف طلا بیشترین کارآفرینی، سودآوری و اشتغالزایی می تواند داشته باشد، و که اگر دولت واقعا کارکارشناسی انجام دهد، باحمایت از این صنف می تواند به ایجاد ارزآوری و اشتغال کمک کند که در این حالت در درجه اول خود سود خواهد برد.

نوری زاده که به تازگی سمت ریاست اتحادیه طلا و جواهر شهر یزد را برعهده گرفته است درباره مهمترین برنامه های پیش روی هیئت مدیره جدید گفت: ایجاد کارگروهها و کمیسیونهای تخصصی و استفاده از مشاوران قوی در این اتحادیه انجام خواهد شد و روند کار این اتحادیه در تداوم روند اتحادیه دوره قبل خواهد بود.

وی یکی از اقدامات مهم این اتحادیه را که به دنبال تأسیس آن می باشد، را ایجاد شرکت تعاونی تولیدکنندگان طلا(سهامی خاص) عنوان کرد و افزود: این اتحادیه قصد دارد با راه اندازی این شرکت تعاونی، دست واسطه ها را قطع کرده و با ایجاد چندین شعبه در شهرهای مختلف محصولات را به طور مستقیم عرضه کند تا اجرت مصنوعات طلا و جواهر با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد، تولیدکنندگان این شهر را تنها سازندگانی برشمرد که به هیچ وجه روی کارمزد خود درصد (که دارای اشکالات شرعی است) اضافه نمی کرده و تمام اجرت خود را به ریال دریافت می کنند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد