اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقبگرد ۸۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در دومین روز معاملات این هفته اندک افزایش روز گذشته را تاب نیاورد و با عقب گردی ۸۷۸ واحدی، شوک دیگری را به بازیگران بازار سرمایه وارد کرده و تا آستانه سقوط از کانال ۷۳ هزار واحدی پیش رفت.

بورس اوراق بهادار تهران از زمان باز شدن معاملات امروز با روندی کاهشی مواجه شد و تقریبا در بیشتر ساعت کاری به افت ادامه داد و به تراز ۷۳ هزار و ۲۸ واحدی سقوط کرد. با این حساب شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته ۸۷۸ واحد افت کرد.

نماد معاملاتی مخابرات ایران و نفت و گاز پتروشیمی تامین به ترتیب با ۲۰۷ و ۱۶۹ واحد کاهش بیشترین تاثیر را در روند نزولی بورس تهران گذاشتند، بعد از این نمادها پالایشگاه نفت بندرعباس، ایران خودرو، سایپا، بانک تجارت، بانک ملت و پتروشیمی جم همه از نمادهایی بودند که دست به دست هم دادند تا شاخص کل تالار شیشه‌ای امروز تا آستانه کانال ۷۳ هزار واحدی پایین بیاید.

اندک نمادهای سبز معاملات امروز صنایع ملی مس ایران، پتروشیمی فجر و فولاد مبارکه بودند که تلاش کردند از کاهش بیشتر شاخص کل جلوگیری کنند.

ارزش معاملات امروز ۱۳۲ میلیارد و ۱۴۵ هزار و ۴۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۳۵ میلیون  اوراق بهادار قابل معامله در ۵۲ هزار و ۴۱۳ نوبت بود.

در معاملات دومین روز هفته گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، نفت و گاز پتروشیمی تامین و مخابرات ایران امروز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

تالار شیشه‌ای در تمام روزهای هفته گذشته شرایط کاهشی را تجربه کرده بود و اولین روز معاملاتی هفته جاری در چند روز اخیر، تنها روزی بود که بورس توانست رشد اندکی را تجربه کند. اما ظاهرا روند کاهشی بورس در این روزها همچنان ادامه دار است و رکود در معاملات بازار سرمایه فعلا نمی خواهد بازار را رها کند.

در معاملات امروز نماد شرکت‌های ایران خودرودیزل، سایپا، سرمایه‌گذاری رنا، سرمایه گذاری صنعت نفت و پارس خودرو جزو شرکت‌هایی بودند که با صف‌های فروش مواجه شدند و در طرف مقابل داروسازی رازک  و سرب و روی ایران شاهد صف های خرید بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۸.۵ واحد افت کرد و به مقدار ۷۶۵.۴ واحد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد