اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با آنچه اپل در نمایشگاه WWDC 2016 رو کرد آشنا شوید

نطق اصلی کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل دو ساعت طول کشید و در صبح روز دوشنبه ۲۴ خرداد ماه اپل با دستی پر بر روی صحنه ظاهر شد که شامل تمام ویژگی‌های جدید iOS 10 بود تا یک نرم افزار جدید برنامه نویسی در آی پد برای بچه‌ها.

حال در اینجا شما را با تک تک تازه‌های اپل آشنا خواهیم کرد:

iOS 10

iOS 10، یک سری ارتقاءهای عمده از جمله در iMessage، Photos، سیری، Maps، اپل میوزیک دریافت کرده است. یک برنامه Home با نام تجاری جدید نیز برای کنترل تمام دستگاه‌های HomeKit قابل استفاده است.

در حال حاضر نسخه بتا دولوپر iOS 10 در دسترس قرار گرفته و نسخه بتا عمومی آن در تیرماه ارائه می‌شود. هر کسی می‌تواند نسخه بتا عمومی را به صورت رایگان امتحان کند و در نهایت نسخه کامل iOS 10 در شهریور ماه به بازار می‌آید.

ios

macOS Sierra

خداحافظ OS X و سلام macOS. نسل بعدی سیستم عامل مک، یک اسم جدید به خود گرفته که macOS Sierra نام دارد و در آن بسیاری از ویژگی‌های مهم قبلی وجود دارد. به علاوه اینکه برخی از مشخصه‌های جدید به آن افزوده شده است. از ادغام سیری و اپل پِی (Apple Pay) گرفته تا دسترسی به دسکتاپ آکلاود درایو و تصویر- در- تصویر (یکی از ویژگی‌های آی پد که کاربران مدت‌هاست قصد استفاده آن در مک را دارند).

مانند iOS 10، macOS Sierra نیز رسماً در شهریور ماه عرضه خواهد شد اما توسعه دهندگان می‌توانند از همین الان به نسخه بتا آن دسترسی داشته باشند.

17223-14496-160613-MacBook-l

watchOS 3

اپل واچ، جزئی از محصولات اپل بود که نیازمند به روز رسانی بود زیرا همه چیز در آن کُند وآهسته بود. به نظر می‌رسد watchOS 3 مسائل مربوط به سرعت را برطرف و ویژگی‌هایی جدید به آن اضافه کرده که برخی از آن ها به شرح زیر است: لانچر برنامه مسنجر، رفرش پس زمینه، داک تعویض برنامه، ویژگی‌های تناسب اندام جدید مانند به اشتراک گذاری فعالیت‌ها با دوستان و یک برنامه مدیتیشن به نام Breathe، و پیام رسانی آسان‌تر به لطف ابزاری به نام Scribble که دست خط شما را به متن تبدیل می‌کند.

اپل حتی استفاده از ساعت هوشمند خود و ویژگی‌های تناسب اندام آن را برای افرادی که از صندلی چرخ دار برخوردارند نیز قابل استفاده نموده و طبق شرایط بدنی کاربر تمرینات ورزشی را ارائه می‌دهد.

مانند iOS 10 و macOS Sierra، watchOS 3 نیز حالا در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد و نسخه عمومی نداشته و ورود آن به بازار فناوری فصل پائیز خواهد بود.

watchos-3-primary-100666006-large

tvOS 10

اپل در این کنفرانس حرفی از سرویس پخش زنده تی وی نزد، اما اپل تی وی با tvOS 10 به روزرسانی های مهمی دریافت نمود. بزرگ‌ترین ویژگی، single-sign-on یا دسترسی واحد است، بنابراین شما می‌توانید اطلاعات مربوط به اشتراک کابلی خود را یک بار وارد نمایید، به جای اینکه برای هر برنامه جداگانه این کار را انجام دهید. دیگر بهبودها شامل dark mode، کنترل HomeKit و جست وجوی YouTube است.

در حال حاضر نسخه بتای tvOS 10 در دسترس توسعه دهندگان قرار دارد و قرار است پائیز به بازار آید. این نسخه فاقد نسخه بتای عمومی است.

apple_tv_2015_review_50_thumb

چند چیز دیگر که از آن‌ها در مراسم افتتاحیه WWDC حرف به میان آمد عبارت اند از:

  • Apple Pay به وب می‌آید
  • آیکلاود درایو نحوه ذخیره فایل‌ها بر روی مک را تغییر خواهد داد
  • یک برنامه جدید Home برای کنترل لوازم HomeKit معرفی گردید
  • سیری قادر به رفتن به درون برنامه‌های شخص ثالث شده است
  • اپل میوزیک طراحی مجدد می‌شود

همچنین اپل قصد دارد با برنامه Swift Playgrounds به بچه‌ها کد نویسی یاد دهد. در iOS 10، برنامه‌های پیش فرض قابل حذف می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد