اونس طلا2213.74
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
به علت رکود موجود در بازار صورت گرفت؛

تعطیلی 7 درصد از طلافروشان کرمانی در یکسال گذشته

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان با بیان رکود شدید موجود در بازار طلای کرمان گفت: طی سال گذشته 7 درصد از طلافروشان این شهر مجبور به تعطیلی واحدهای صنفی خود شده اند.

مسعود ثانی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان در گفتگو با سایت طلا، با بیان کاهش قدرت خرید طلا توسط مردم گفت: مالیات برارزش افزوده باعث شده که خرید طلا برای خریداران به صرفه نبوده و طی سال گذشته 20 واحد طلافروشی کرمان از مجموع 280 مغازه این شهر تعطیل کنند، و همکنون طلافروشانی هستند که مدتها هیچ فروشی نکرده اند.

وی با اشاره به سرمایه بودن طلا برای مردم افزود: تأکید سازمان مالیات این است که طلا یک کالا است و باید از آن مالیات گرفت، در حالی که اصل طلا سرمایه و پشتوانه است و نباید از آن مالیات گرفت و هیچ چیزی مثل طلا به پول نزدیک نیست.

ثانی دریافت مالیات برارزش افزوده از اجرت را منطقی برشمرد و اظهار داشت: درحالی که رکود پشت اهالی این صنف را خم کرده، ولی اداره دارایی باز هم از طلافروشان مالیات های سنگین می گیرد و هر ساله مالیات خود را افزایش می دهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان با اعلام ثبات نسبی در قیمت طلا و ارز از سال 91 خاطرنشان کرد: 7 درصد سود قانونی طلا فروشان در فروش طلاست، و 9 درصد سهم سازمان مالیات می باشد که این مقدار بر مردم تحمیل شده و به نوعی حقوق آنان ضایع می گردد.

وی اجرای نادرست مالیات برارزش افزوده را موجب اختلاف بین طلافروشان و خریداران دانست و عنوان کرد: با جلساتی که با نمایندگان مجلس و همچنین در سفر اخیر وزیر اقتصاد به این استان قول ها و مساعدتهایی برای رفع مشکل مالیاتی این صنف شده است که امیدوار هستیم هرچه سریعتر قانون این قانون اصلاح و زمینه رشد و شکوفایی این صنف و صنعت ایجاد شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد