اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رویترز خبر داد :

نگرانی نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تقاضای شمش و سکه طلا را به شدت افزایش داد

سایت طلا : در حالی که نگرانی ها نسبت به خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا رو به افزایش است، تقاضا برای شمش و سکه طلا در بازار این کشور با رشد چشمگیری روبرو شده و افراد از همه سنین در حال خرید طلا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود هستند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، مردم بریتانیا قرار است 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا شرکت کنند. نتایج این همه پرسی می تواند تبعات زیادی برای اقتصاد انگلیس منطقه یورو و جهان داشته باشد.

بر اساس این گزارش تقاضا برای شمش و سکه طلا زمانی با افزایش فزاینده ای روبرو شده است که تازه ترین نظرسنجی های انجام شده حاکی از پیشتازی کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است و این کمپین 4 تا 5 درصد نسبت به طرفداران ادامه عضویت در اتحادیه اروپا پیشی گرفته است.

راس نورمن رئیس موسسه مالی شارپس پیکسلی در این باره تاکید کرد: به نظر می رسد ذهنیت مردم بریتانیا اکنون به این سو سوق پیدا کرده است که خروج از اتحادیه اروپا به یک احتمال واقعی تبدیل شده است. مردم برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود اقدام به خرید طلای بیشتری می کنند.

وی افزود: زنان و مردان با سنین مختلف تقاضای زیادی برای خرید طلا به صورت شمش و سکه دارند.

ای تی اس بولیون نیز اعلام کرده است که طی روزهای اخیر با افزایش 5 تا 10 درصدی فروش سکه و شمش طلا روبرو شده است.

موسسه بولیون والت نیز اعلام کرده است که تقاضای طلا در بازار بریتانیا طی ماه جاری با رشد فزاینده ای روبرو شده است. رشد تقاضای طلا برای مصرف کننده در بریتانیا 59 درصد بیشتر از میانگین 12 ماه گذشته در ماه ژوئن بوده است.

آدریان اش تحلیلگر ارشد اقتصادی بولیون والت نیز تاکید کرد: بی شک نگرانی نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته است.

برپایه گزارش سایت طلا، بی شک مردم بریتانیا اکنون منتظر برگزاری همه پرسی مهم و سرنوشت ساز 23 ژوئن و نتایج آن هستند. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد 16 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال اخیر بوده است.

نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش بیشتر ارزش پوند در برابر دلار خواهد شد. به نظر می رسد ارزش پوند طی ماه های آینده 9 درصد در برابر دلار کاهش خواهد یافت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد