اونس طلا2208.46
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
کشتی آرای در هم اندیشی اتحادیه های طلا و جواهر استان تهران اعلام کرد:

با فروشندگان طلای ساخته دست دوم بشدت برخورد می شود

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از شناسایی و برخورد شدید این اتحادیه با فروشندگان مصنوعات طلای دست دوم خبر داد.

به گزارش سایت طلا، صبح امروز جلسه هم اندیشی و همفکری اتحادیه های استان تهران، به میزبانی اتحادیه طلا و جواهر شمیرات برگزار شد و مسئولین اتحادیه ها در زمینه رشد این صنف و رفع مشکلات پیش رو بحث و تبادل نظر کردند.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این جلسه با اشاره به ممنوع بودن فروش طلای ساخته دست دوم گفت: این اتحادیه با تمام توان با فروشندگان طلای مستعمل دست دوم برخورد کرده و واحدهای متخلف را تعطیل خواهد کرد.

وی با اشاره به تأثیرات منفی فروش اینگونه مصنوعات در بازار طلا گفت: فروش طلای دست دوم موجب کاهش چرخه تولید شده مصنوعات طلا و جواهر شده و به اقتصاد این صنف ضربه وارد می کند، و این موضوع موجب تعطیلی بسیاری از سازندگان و تولیدکنندگان طلا در بازار شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان انتقال بیماری های پوستی توسط طلای دست دوم افزود: اتحادیه طلا و جواهر تهران به عنوان اتحادیه مادر در این زمینه پیشرو خواهد بود و به هیچ وجه در این زمینه اغماض نکرده و با متخلفان فروش این گونه مصنوعات به شدت برخورد خواهد کرد.

کشتی آرای اقدامات اخیر اتحادیه طلا و جواهر تهران را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: بسیاری از فعالیت های این اتحادیه تا وصول نتیجه نهایی اعلام نمی شود ولی در جلسات متعددی که با مسئولین برای موضوع مالیات بر ارزش افزوده برگزار شد توافقات مطلوبی حاصل شده که اخبار خوب آن در آینده ای نزدیک به اطلاع همکاران صنفی خواهد رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور با اعلام اینکه جلب رضایت مشتریان در این صنف از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: علیرغم رکود موجود در بازار همکاران ما نگران موضوع مالیات بر ارزش افزوده نباشند و مطمئناً این موضوع حل شده و با توافقاتی که صورت گرفته خواسته های صنفی ما تأمین خواهد شد.

در این مراسم "کیومرث امیریان" رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات، برگزاری این جلسات را در صنف طلا و جواهر در رشد و همدلی این صنف بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: در حالی که اقتصاد کشور و از جمله صنف طلا و جواهر با رکود دست و پنجه نرم می کند، بررسی مشکلات صنفی و دستیابی به راه حل ها و گذر از این دوران می تواند اهمیت فراوانی برای اهالی این صنف داشته باشد.

وی با اشاره به تعطیلی بسیاری از طلافروشان به علت بی رونقی بازار گفت: مالیات های سنگین ضربه شدیدی به صنف طلا و جواهر وارد کرده و در این بین مالیات 9 درصدی ارزش افزوده موجب کاهش شدید مشتری در بازار شده که بر رکود موجود در این حوزه افزوده است و این امر نگاه حمایتی دولت را از این صنف می طلبد.

"عباداله محمدولی" رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر نیز در این جلسه با بیان وجود دغدغه های فراوان برای تولیدکنندگان طلا و جواهر گفت: قاچاق طلا، طلای دست دوم، مالیات برارزش افزوده و عدم حمایت از کارگر از مهمترین مشکلات پیش روی سازندگان طلا و جواهر است که این هم اندیشی ها می تواند بسترهای لازم برای رفع موانع و رشد تولید در کشور را فراهم آورد.

اعضاء هیئت مدیره اتحادیه تهران، و اتحادیه های طلا و جواهر شهر ری، اسلامشهر، پاکدشت و قرچک نیز در هم اندیشی اتحادیه های استان تهران به مباحثی چون؛ اهمیت به تولید و اقدام وعمل، لزوم وحدت و همدلی در صنف، تداوم برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و رؤسای صنفی، ارائه مشکلات صنفی با همدلی و هم زبانی، آگاهی اعضاء صنف طلا و جواهر از قوانین و دستورالعمل های مالیاتی، لزوم بازرسی ها و توجه به طلای قاچاق و فاقد کد، و همچنین تشکیل کارگروههای تخصصی در این جلسات و تبیین عملکرد خروجی از آن، اشاره و تبادل نظر شد.

گفتنی است، جلسات هم اندیشی اتحادیه های استان تهران با محوریت اتحادیه طلا و جواهر تهران، برای هماهنگی و تبادل نظر در جهت رشد صنف طلا و جواهر و یکپارچگی اقدامات به صورت ماهیانه برگزار می گردد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد