اونس طلا2195.2
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس خبر داد:

احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر محدودی بر بازار طلا خواهد داشت

سایت طلا : گرچه متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن بیشتر شده است ولی تحلیلگر برجسته موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که این مساله تاثیر محدودی بر بازار طلا خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن با کاهش 1.6 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش جولیان جیساپ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس تاکید کرد: کاهش و تثبیت قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی تعجب برانگیز نبوده و به نظر من پس از افزایش قیمت طلا در هفته های گذشته، این کاهش قیمت طبیعی است.

وی در ادامه تصریح کرد: گرچه افزایش تدریجی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند بر قیمت طلا موثر باشد ولی به نظر من عوامل دیگری نیز در بازارهای بین المللی وجود دارد که می تواند برای قیمت طلا مثبت در نظر گرفته شود.

افزایش نرخ بهره معمولا موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله در نهایت کاهش قیمت طلا را در پی دارد ولی جیساپ بر این باور است که باید به طور کلی به عوامل موثر در بازارهای جهانی توجه کنیم.

وی افزود: ممکن است نرخ بهره اسمی از سوی فدرال رزرو آمریکا افزایش یابد ولی رشد نرخ تورم به این معنا خواهد بود که نرخ بهره واقعی همچنان پایین است.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: طلا می تواند در شرایطی که فشار نرخ تورم و سطح دستمزدها در آمریکا ادامه دارد، به روند صعودی خود ادامه دهد.

نرخ تورم آمریکا طی ماه گذشته به بیش از 2.1 درصد رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی نه تنها با مشکل افزایش نرخ تورم روبرو است بلکه افزایش نرخ بهره از سوی دیگر می تواند تاثیر منفی زیادی بر شاخص سهام در بازارهای مالی داشته باشد. این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر نرخ تورم آمریکا افزایش یابد و شاخص سهام در بازارهای مالی با افت محسوسی روبرو شود، قیمت طلا احتمالا تا پایان امسال به بیش از 1350 دلار و قیمت هر اونس نقره نیز به بیش از 19.50 دلار خواهد رسید.

گزارش سایت طلا حاکیست، به نظر من هنوز برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال 2016 میلادی راهی طولانی در پیش است. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست سپتامبر یا دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد. احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن بین 30 تا 50 درصد خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر 2015 میلادی برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد