اونس طلا2340.45
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000

تحلیل سیتی بانک از عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2016 میلادی

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی سیتی بانک نشان می دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2016 میلادی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار خواهد داشت و با نوساناتی همراه خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، انتشار آمارهای ناامید کننده اخیر در آمریکا نشان می دهد که رشد و رونق اقتصادی این کشور هنوز به وضعیت باثباتی نرسیده است.

بر اساس این گزارش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.5 درصد رسیده و اقتصاد این کشور طی ماه گذشته نیز کمتر از 160 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

قیمت جهانی طلا که از ابتدای امسال تاکنون 19 درصد رشد داشته بار دیگر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار گرفته است. به اعتقاد تحلیلگران سیتی بانک یکی از مهمترین عوامل موثر بر تعیین مسیر قیمت طلا در ماه های آینده روند نوسانات ارزش دلار خواهد بود.

دیگر عامل موثر بر قیمت جهانی طلا نیز روند قیمت نفت خواهد بود. به نظر می رسد افزایش احتمالی قیمت نفت طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز می تواند عامل موثری بر قیمت جهانی طلا باشد. افزایش نرخ بهره می تواند موجب رشد ارزش دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا شود.

البته با توجه به وضعیت رشد اقتصادی و بازار کار آمریکا بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بخواهد حداقل در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.

دیگر عامل موثر بر قیمت طلا از دیدگاه کارشناسان اقتصادی سیتی بانک، برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا است که قرار است 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه برگزار شود.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری والش تریدینگ نیز ضمن اشاره به کاهش مجدد قیمت طلا به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده اند که اکنون بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری است.

گزارش سایت طلا حاکیست، به نظر می رسد روند نزولی ارزش دلار تحت تاثیر آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا ادامه خواهد یافت و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تحلیلگران موسسه اف سی استون نیز تاکید کردند که نوسانات موجود در بازار بین المللی سهام و ارز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا نوسانات اخیر آن داشته است. به نظر می رسد نوسانات شاخص سهام و مسیر ارزش دلار در روزهای آینده بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد