اونس طلا2332.74
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
رئیس اتحادیه طلاوجواهر زنجان:

مالیات برارزش افزوده موجب بروز اختلاف بین خریدار و طلافروش می شود

رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان ضمن بیان تعطیلی ۲۰ واحد طلافروشی در استان زنجان طی سالجاری، مالیات برارزش افزوده را موجب بروز اختلاف بین خریدار و طلافروش برشمرد.


محمد صفایی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ، از فعالیت ۳۴۶ واحد صنفی طلا فروشی، ساعت و نقره در زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۴۷ واحد طلا فروشی،۱۲ واحد نقره فروشی،۱۹ واحد تعمیرات طلا،۹ واحد آزمایشگاه فلزات،۱۲ واحد ملیله کاری و ۴۳ واحد ساعت فروشی در شهرستان زنجان فعال هستند.

وی اظهار کرد: متاسفانه طی سال گذشته ۲۰ واحد طلا فروشی در زنجان تعطیل شده و با توجه به مشکلات موجود طی سالجاری هم ۲۰ واحد تعطیل خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان بر لزوم وجود آرامش و امنیت موجود در فضای کسب و کار طلافروشان استان زنجان تاکید کرد و افزود: این آرامش دلایل مختلفی از جمله نبود درگیری بین دولت و صنف طلافروشان دارد.

صفایی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت بازار هیچ استانی مانند زنجان شفاف نیست و نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده به دلیل درصدهایی که وجود دارد، عادلانه نیست.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان به مهرگفت: نبود رونق بازار از مشکلات موجود است و اجرای قوانین موجود در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و دریافت مالیات ارزش افزوده در زنجان برخلاف دیگر استان‌ها یک مشکل مهم است که فعالان این حوزه را رنج می دهد.

صفایی تصریح کرد: اجرای مبارزه با کالای قاچاق در بخش طلا، محدودیت‌هایی برای فعالان طلای استان زنجان ایجاد کرده و باید عدالت در این زمینه اجرا شود.

وی افزود: حداقل ۵۰ درصد ضرر و زیان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشتری را دچار ضرر می کند و این قانون مانع ارائه گارانتی به مشتری و معامله به هنگام فروش از طرف وی می‌شود، چون این امر موجب بروز اختلاف بین خریدار و طلافروش خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان تاکید کرد: صنف طلافروشان زنجان از سال‌ها پیش بر عیار حساسیت لازم را داشته و استانداردسازی لازم انجام شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد