اونس طلا2356.52
مظنه14,416,000
18 گرم3,327,900
ارزش سکه32,479,248
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,100,000
نیم22,900,000
ربع14,900,000

روند صعودی بهای طلا ادامه خواهد یافت؟

سایت طلا : تازه ترین تحلیل موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نشان می دهد که قیمت جهانی طلا روند صعودی خود را که در سه ماه نخست امسال آغاز کرده، ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی متال دات کام، موسسه تی دی اس اعلام کرد: کاهش ارزش دلار آمریکا، گمانه زنی های مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی ها نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مهمترین عواملی خواهند بود که موجب خواهد شد تا قیمت طلا طی ماه های اینده نیز به روند صعودی ادامه دهد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در 3 ماه نخست امسال با رشد چشمگیر 16 درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها در 30 سال اخیر به شمار می رود.

تحلیلگران موسسه تی دی اس اعلام کردند: سطح مقاومتی بعدی برای قیمت هر اونس طلا 1285 دلار است و اگر طلا بتواند این سطح مقاومتی را بشکند به زودی وارد کانال 1300 دلاری خواهد شد.

میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز از ابتدای امسال تاکنون با رشد فزاینده 21 درصدی روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی این موسسه مالی، اقدام بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا در اتخاذ نرخ بهره منفی می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود و کاتالیزور مهمی برای روند صعودی قیمت فلزات گرانبها خواهد بود.

البته تحلیلگران تی دی اس بر این باورند که قیمت طلا اگر می خواهد روند صعودی خود در بلند مدت را ادامه دهد باید طی ماه های آینده سطح مقاومتی 1300 دلاری را بشکند.

گزارش سایت طلا می افزاید، در حالی که فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال اخیر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است ولی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داده اند تا با رکود اقتصادی و افت نرخ تورم مقابله کنند.

به نظر می رسد ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده و عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر مثبتی بر قیمت طلا داشته باشد.

در حالی که همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه برگزار شود، نگرانی های زیادی نسبت به تبعات خروج این کشور از اتحادیه اروپا مطرح شده و این مساله می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد