اونس طلا2414.89
مظنه15,086,000
18 گرم3,482,600
ارزش سکه33,988,758
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,700,000
ربع15,200,000
موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس خبر داد:

کاهش ارزش یوان چین در نهایت به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس اعلام کردند که روند نزولی ارزش یوان چین در برابر دلار آمریکا همچنان ادامه خواهد یافت و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس اعلام کردند که روند نزولی ارزش یوان در برابر دلار آمریکا ادامه خواهد داد و علت اصلی آن تلاش مقام های چینی برای کاهش ارزش یوان نخواهد بود بلکه علت اصلی ادامه روند صعودی ارزش دلار است.

بر اساس این گزارش جولیان جیساپ تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس گفت: کاهش ارزش یوان چین می تواند به ضرر تقاضای طلا در بازار این کشور بوده و در نهایت قیمت جهانی طلا را تحت تاثیر قرار دهد. البته به نظر من هرگونه کاهش ارزش یوان چین در برابر دلار در شرایط کنونی، محدود خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: هر دلار آمریکا هم اکنون 6.48 یوان داد و ستد می شود و این رقم ممکن است طی ماه های آینده به 6.80 یوان برسد.

جیساپ افزود: هرگونه کاهش ارزش یوان در برابر دلار، طبیعتا موجب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا طی ماه های گذشته نرخ بهره را به طور متوالی کاهش داده و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش ین و یورو نیز داشته است. فدرال رزرو آمریکا در مقابل نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش داده و این مساله تقویت ارزش دلار را در پی داشته است.

تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باورند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال 2016 میلادی به بیش از 1350 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا، نرخ بهره این کشور و انتشار آمارهای مهم اقتصادی قرار خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو نیز نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا قصد دارند رویکرد محتاطانه ای را در قبال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده اتخاذ کنند.

قیمت جهانی طلا در سه ماه نخست امسال با رشد 16 درصدی روبرو شده و این بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد