اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
پایگاه اینترنتی دیلی اف ایکس تحلیل کرد:

آیا روند نزولی قیمت طلا در سه ماه دوم امسال از سر گرفته خواهد شد؟

سایت طلا : گرچه قیمت طلا در سه ماه نخست 2016 میلادی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده ولی هنوز این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز زرد در ماه های آینده با کاهش همراه شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی اف ایکس ، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که طی هفته های گذشته به مرز 1280 دلار در هر اونس رسیده بود بار دیگر با کاهش همراه شده و در پایان مبادلات هفته گذشته به کمتر از 1217 دلار رسیده است.

به نظر می رسد تقویت ارزش دلار آمریکا و اظهارات تعدادی از مقام های فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره در نشست های آتی این بانک، تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت طلا داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره این کشور همچنان مهمترین عامل موثر بر روند قیمت طلا در سال 2016 میلادی خواهد بود.

کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی ماه های گذشته نیز عامل مهمی در افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا بوده است. فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است. فدرال رزرو پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان امسال 4 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی در تازه ترین نشست اعلام کرده است که تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

برپایه گزارش سایت طلا، به نظر می رسد وضعیت اقتصادی چین و سایر اقتصادهای مهم و بزرگ جهان نیز بر سیاست های پولی آمریکا تاثیرگذار خواهد بود. نرخ بیکاری آمریکا به کمتر از 4.9 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در 8 سال گذشته بوده است.

نوسانات قیمت جهانی انرژی نیز تاثیر زیادی بر نرخ تورم آمریکا و سیاست های پولی فدرال رزرو داشته است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی دیلی اف ایکس، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا در سه ماه دوم امسال تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و بهبود اوضاع اقتصادی این کشور با کاهش بیشتری روبرو شود.

به نظر می رسد سطح حمایتی مهم قیمت طلا در روزهای آینده 1193 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1155 دلار کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد