اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بانک ای بی ان آمرو بار دیگر پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا را افزایش داد

سایت طلا : بانک آلمانی ای بی ان آمرو در تازه ترین گزارش خود برای دومین بار در هفته های اخیر پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا در سال های 2016 و 2017 میلادی را افزایش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک ای بی ان آمرو در گزارشی که روز گذشته منتشر کرده است پیش بینی نمود که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از 1370 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش بانک ای بی ان آمرو در گزارش قبلی خود پیش بینی کرده بود که قیمت هر اونس طلا امسال به 1300 دلار خواهد رسید.

برای سال 2017 میلادی نیز این موسسه مالی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا به بیش از 1450 دلار افزایش خواهد یافت. این قیمت نیز در گزارش قبلی بانک ای بی ان حدود 1300 دلار اعلام شده بود.

تحلیلگران بانک ای بی ان آمرو بر این باورند که عدم تمایل فدرال رزرو آمریکا برای افزایش بیشتر نرخ بهره ، کاهش ارزش دلار و نرخ بهره منفی مهمترین عواملی خواهد بود که بر افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده تاثیرگذار خواهد بود.

این بانک آلمانی در ادامه افزود: ما در ارزیابی های خود نسبت به ارزش دلار آمریکا تجدیدنظر کرده ایم. ما اکنون معتقدیم که ارزش دلار تحت تاثیر سیاست های فدرال رزرو آمریکا با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. طی سال های اخیر، مهمترین عامل موثر بر مسیر قیمت جهانی طلا، روند نوسانات ارزش دلار آمریکا بوده است.

تحلیلگران این بانک افزودند: حتی اگر فدرال رزرو آمریکا امسال نیز نرخ بهره را افزایش دهد، سناریویی که بعید به نظر می رسد، این مساله تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد داشت چرا که افزایش نرخ تورم موجب خواهد شد تا نرخ بهره واقعی در آمریکا همچنان منفی باشد.

البته این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو طی سال آینده به طور تدریجی نرخ بهره را افزایش دهد.

برپایه گزارش سایت طلا، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که انتشار دیدگاه های جدید کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود ولی این فلز زرد نمی تواند به رکوردهای جدیدی دست یابد.

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست اخیر خود اعلام کرده است که نرخ بهره را در شرایط کنونی بدون تغییر حفظ خواهد کرد و تا پایان امسال احتمالا 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد