اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه کاهش یافت / افزایش 0.4 درصدی قیمت طلا در هفته گذشته

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت با افزایش 0.4 درصدی همراه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار موجب شد تا قیمت جهانی طلا بار دیگر در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش مواجه شود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته ای که گذشت تحت تاثیر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره این کشور با افزایش نسبی روبرو شده است.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و طی ماه های آینده نیز 2 بار نرخ بهره را افزایش دهد.

فدرال رزرو در نشست قبلی خود اعلام کرده بود که قصد دارد نرخ بهره را تا پایان سال 2016 میلادی 4 بار افزایش دهد.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.3 درصد کاهش به 1255 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 0.4 درصدی همراه شده است.

فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی اوبرایان تاکید کرد: از زمان اعلام بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شده است. اگر بانک های مرکزی بزرگ جهان مثل اروپا به اجرای سیاست های انبساطی پولی ادامه دهند، می توان انتظار داشت که قیمت طلا همچنان روندی صعودی داشته باشد.

ارزش دلار آمریکا نیز روز گذشته در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با 0.3 درصد افزایش روبرو شد ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در برابر ین ژاپن در 17 ماه گذشته قرار گرفته است. شاخص ارزش دلار آمریکا در هفته گذشته بیش از 1.2 درصد کاهش داشته است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصاد جهانی، با افزایش روبرو شده است.

قیمت هر اونس نقره نیز روز جمعه با یک درصد افزایش به بیش از 16.13 دلار رسید که این بالاترین قیمت از اواخر اکتبر به شمار می رود. قیمت نقره نیز در هفته گذشته با رشد 2.2 درصدی همراه شده است.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک در این باره تاکید کرد: افزایش 18 درصدی قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نقره داشته است. کاهش عرضه جهانی و رشد تقاضا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نقره داشته است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با 1.5 درصد افزایش به بیش از 807 تن رسیده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد