اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جزئیات طرح ایجاد شهرک صنعتی طلا و جواهر تهران/ ترکیه پیش‌قدم شد

کارگروه آمایش استان تهران ۲ طرح ایجاد شهرک صنعتی طلا و جواهر و انتقال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در دستور کار خود قرار داد.

جلسه کارگروه آمایش استان تهران به ریاست نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، لطفی نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل صنعت معدن و تجارت، مدیرکل جهادکشاورزی، مدیرکل استاندارد و سایر اعضا تشکیل شد.

در این جلسه موضوع ایجاد شهرک صنعتی طلا و جواهر تهران مطرح شد. این طرح در سال ۱۳۸۸ کلنگ زده شده و در سال ۱۳۹۰ هم از سوی سازمان میراث فرهنگی مجوز آن صادر شد اما در سال ۱۳۹۲ دو بار در کارگروه آمایش اجرای طرح، با مخالفت روبرو شد تا اینکه آبان ماه سال ۱۳۹۴ طی نامه ای از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران قرار شد این طرح دوباره در کارگروه آمایش مطرح شود.

محمدرضا مس‌فروش مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: گردش مالی طلا و جواهر در جهان ۱۰۰۰ میلیارد دلار است که سهم ما در این بازار ۳ میلیارد دلار است در حالی که در ایران سالانه ۳۰۰ تن طلا تولید می شود و قطعا این طرح می تواند در بازار طلا و جواهر ایران موثر باشد.

نعمت الله ترکی در پایان این جلسه گفت: پیشنهاد ایجاد شهرک صنعتی، تولیدی و گردشگری طلا و جواهر از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت بود که البته نباید مسکونی باشد. حالا قرار شد که آن تعاونی که پیگیر طرح است، جزئیات طرح را آماده کرده و به کارگروه آمایش بیاورد. ناگفته نماند که اجرای این طرح باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: هم اکنون سرمایه گذار ترک هم آماده اجرای طرح است که پس از تصویب طرح مکان یابی هم تصمیم گیری می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: دستور دوم جلسه در مورد انتقال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران بود که قرار شد پیشنهاد طرح کامل ارائه شده و با توجه به سند پایه توسعه استان این پیشنهاد بررسی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد