اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
برنانکی:

چین برای کمک به اقتصاد خود شفافیت را افزایش دهد

سایت طلا : رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد: این بیشتر به نفع خود چین خواهد بود که اقتصادش را شفاف تر از گذشته کند و امارهای شفاف و روشن تری را ارائه نماید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بن برنانکی رئیس فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد: دولت چین با اعلام شفاف سیاست های مالی و پولی و انتشار آمارهای شفاف می تواند کمک زیادی به اقتصادش کند.

بر اساس این گزارش مقام های چینی طی سال های اخیر سیاست های مالی و اقتصادی کلان خود را به طور کاملا شفاف اعلام نکرده اند و آمارهای اقتصادی این کشور نیز تا حد زیادی غیر شفاف بوده است.

برنانکی گفت: دولت چین باید اقدامات بیشتری انجام دهد. شفافیت اطلاعات به نفع سرمایه گذاران، افکار عمومی و سیاستگذاران چینی خواهد بود و آنها می توانند وضعیت روشنی نسبت به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشند.

وی افزود: شفافیت آمارها کمک زیادی به بازارهای مالی چین خواهد کرد و مانع از نوسانات شدید شاخص سهام خواهد شد. اگر چین می خواهد از روند نزولی رشد اقتصادی و نوسانات شدید شاخص سهام رها شود، باید شفاف تر بوده و اطلاعات را کمتر مخفی کند. هرچه شفافیت اقتصادی چین بیشتر باشد، عملکرد اقتصادی این کشور بهتر خواهد شد.

رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا در ادامه گفت: شفافیت آمارها منجر به انتشار اطلاعات قابل اعتماد و معتبری خواهد شد. مشکل اصلی چین این است که آمارها و اطلاعات اقتصادی اکنون توسط موسسات و سازمان هایی منتشر می شود که مستقل از دولت نیستند.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد