اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه اف سی استون:

برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا می تواند موجب نوسان قیمت طلا شود

سایت طلا : تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کردند که برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا می تواند عامل اصلی نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون در سخنانی تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که طی دو روز آینده قیمت جهانی طلا تحت تاثیر برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و نتایج آن با نوسانات زیادی روبرو شود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: تصمیمات بانک مرکزی اروپا در خصوص نرخ بهره و سیاست های انبساطی پولی می تواند عامل مهمی در نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت باشد.

در صورتی که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را کاهش دهد ارزش یورو بار دیگر در برابر دلار کاهش خواهد یافت و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

قیمت جهانی طلا در سه روز اخیر به طور متوالی با کاهش همراه شده است. وی در ادامه افزود: این اتفاق برای ین ژاپن نیز طی ماه گذشته افتاد، زمانی که بانک مرکزی ژاپن تصمیم گرفت نرخ بهره منفی را اعلام کند و ارزش ین در پی اعلام این تصمیم در برابر دلار با کاهش روبرو شد.

ادوارد میر اظهار داشت: البته اگر تصمیمات بانک مرکزی اروپا انتظارات سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی را تامین نکند، این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا با افزایش بیشتری روبرو شود.

گفتنی است نشست خبری بانک مرکزی اروپا ساعت 17 امروز به وقت تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد