اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

افقی مثبت پیش روی اونس

سایت طلا : طلا هفته ی گذشته با گامهای افزایشی و دستیابی به بالاترین سطح در یک سال گذشته شاهد صعود ارزش و جایگاهش در نظر سرمایه گذاران بود تا پیش بینی ها از اونس 1300 دلاری صحبت به میان آرند.

به گزارش سایت طلا، اونس جایگاهش را به عنوان سرمایه ای امن با رشد 4 درصدی در هفته ی گذشته تقویت و نگاهها را به هفته ی آینده مثبت تر کرد.

براساس این گزارش، اونس در پناه نگاه های خوش بینانه روز دوشنبه را که آخرین روز ماه فوریه بود با جهش قیمتی آغاز کرد تا رشد این فلز گرانبها از آغاز سال به بیش از 16 درصد برسد.

صعود اونس تا سطح 1255 دلار در اولین روز کاری هفته در پی افت بازارهای سهام، تشدید تقاضا و انتشار داده های منفی از اقتصاد آمریکا رخ داد. البته معکوس شدن روند بازارهای سهام و تقویت دلار اونس را از اوج روزانه پایین کشاند و طلای جهانی به جهش 18 دلاری و بهای 1239 دلار اکتفا کرد.

در روز دوشنبه بازار طلای تهران نیز شاهد رشد ارزش فلزات طلایی بود که ارزش هر مثقال بر 442 هزار و 500 تومان قرار گرفت و این در حالی است که روز ابتدایی هفته را تحت تأثیر همین متغییر با کاهش بها آغاز کرده بود.

اونس روز سه شنبه 7 دلار کاهش یافت که افت آن ناشی از فشار فروش معامله گران برای کسب سود بود. البته در این روز داده هایی مثبت از اقتصاد آمریکا همچون شاخص مدیران خرید کارخانه ای و گزارش کسب و کار کارخانه ای ISM منتشر شد که زمینه ی رشد دلار و شاخص های سهام را فراهم کرد.

طلای جهانی بعد از این تعدیل قیمتی که در نظر تحلیلگران افزایشی، عادی بود، روز چهارشنبه را نیز با کاهش آغاز کرد و همچنان از جانب تقویت بازارهای سهام تحت فشار بود.

اما با معکوس شدن روند بازارهای سهام و افزایش تقاضا این روز با رشد 8 دلاری اونس به پایان رسید.

البته در این روز گزارش اشتغال زایی ADP آمریکا که حاکی از ایجاد 214 هزار شغل در ماه فوریه بود تاحدی روی بازار طلا اثر گذاشت.

روند افزایشی اونس در روز پنج شنبه شدت گرفت و ارزش این فلز زرد رنگ 25 دلار افزایش یافت. در این روز تضعیف شاخص بازارهای سهام و دلار به نفع طلا عمل کرد و سطح تقاضا را افزایش داد.

بعد از رشد 1500 تومانی هر مثقال طلا در روز سه شنبه، تغییرات افزایشی در دو روز پایانی هفته سبب شد تا هر مثقال در روز پنج شنبه بر بهای 448 هزار و 500 تومان قرار بگیرد تا رشد 5800 تومانی را در هفته ای که گذشت شاهد باشد.

اونس روز جمعه را نیز با نوسانهای افزایشی آغاز کرد و به بهای بالای مرز 1280 دلار دست یافت که بالاترین سطح در یک سال گذشته بود. اما تحت تأثیر انتشار گزارش اشتغال زایی وزارت کار آمریکا که نشان از ایجاد 242 هزار شغل در دومین ماه سال داشت، به عقب رانده شد و بر بهای 1260 دلار آرام گرفت.

برپایه گزارش سایت طلا، رشد اونس ازابتدای امسال افقی مثبت را برای اونس رقم زد تا جائیکه بهای بیش از 1300 دلار پیش بینی شده است.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس معتقد است قیمت طلا در مسیر دستیابی به هدف 1300 دلاری خواهد بود و شکسته شدن این سطح مقاومتی مهمترین هدف طلا در روزهای آینده است.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصاد جهان و کاهش شاخص سهام نقش بسزایی در افزایش 18 درصدی اونس از ابتدای سال 2016 داشت و افزایش بیشتر طلا همچنان در نظر اکثر تحلیلگران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

گفتنی است، با وجود دیدهای مثبت نسبت به روند طلا، همچنان اونس از جانب احیای اقتصاد آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره احساس خطر می کند.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد