اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای سیاه در سربالایی قیمت

روند صعودی قیمت در بازار طلای سیاه و فلز زرد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»؛ با افزایش امیدواری ها مبنی بر این که کشورهای صادرکننده نفت تصمیمی برای افزایش تولید ندارند، بهای طلای سیاه در روزهای گذشته با نوسان همراه بوده است.

بهای دو شاخص نفتی عمده جهان پس از افزایش نسبی در پایان معاملات روز جمعه، بار دیگر روند صعودی را در پیش گرفت.

بر این اساس بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه با یک دلار و 63 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 38 دلار و 70 سنت رسید.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیدت (نفت پایه آمریکا) نیز با یک دلار و 35 سنت افزایش، 35 دلار و 92 سنت داد و ستد شد. بهای هر بشکه نفت پایه آمریکا در مجموع هفته گذشته 9.5 درصد افزایش داشته است.

به باور کارشناسان، عامل اصلی افزایش بهای نفت را می توان در کاهش تولید نفت اوپک و آمریکا و تلاش کشورهای صادر کننده نفت برای افزایش ندادن حجم تولیدات خود جستجو کرد.

بهای هر اونس طلا در پایان معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در 13 ماه گذشته رسید. هر اونس طلا با یک دلار و 18 سنت افزایش 1266 دلار قیمت‌گذاری شد. ولی با آغاز معاملات روز شنبه، بهای هر اونس طلا به 1260 دلار رسید. این در حالی است که روند رشد بهای فلز زرد همچنان ادامه خواهد داشت. بالاترین بهای طلا با 1274 دلار در هر اونس در فوریه سال 2015 (بهمن 93) ثبت شده است.

بی ثباتی در بازار اوراق قرضه، نوسان بهای نفت و کاهش ارزش دلار از دلایل اصلی افزایش بهای فلز زرد در سال جدید میلادی است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد