اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش صندوق بین المللی پول نشان داد:

روسیه و قزاقستان ذخایر طلای خود را در ژانویه افزایش دادند

سایت طلا : تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که قزاقستان و روسیه طی ماه ژانویه ذخایر طلای خود را افزایش داده اند ولی کانادا سطح ذخایر طلا را در این مدت کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: قزاقستان برای چهلمین ماه متوالی طی ژانویه ذخایر طلای خود را افزایش داده است. ذخایر طلای این کشور از 7.1 میلیون اونس در دسامبر به 7.2 میلیون اونس افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش روسیه نیز میزان ذخایر طلای خود را از 45.5 میلیون اونس در دسامبر به بیش از 46.2 میلیون اونس افزایش داده است. کانادا نیز سطح ذخایر طلای خود را از 50 هزار اونس در دسامبر به کمتر از 20 هزار اونس کاهش داده است.

شورای جهانی طلا اعلام کرده است که بانک های مرکزی جهان در شش ماه دوم 2015 میلادی سطح ذخایر طلای خود را افزایش داده اند. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر نوسانات بازارهای مالی و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش 16 درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روسیه از افزایش ذخایر طلا به عنوان ابزاری سیاسی استفاده خواهد کرد. روسیه با تحریمهای غرب و کاهش شدید قیمت نفت روبرو شده است.

بانک های مرکزی جهان سال گذشته 588.4 تن طلا خریداری کرده اند که رشد یک درصدی را نسبت به 2014 میلادی نشان می دهد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد