اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
سهیلا جلودارزاده:

صنعت طلا می تواند جایگزین نفت باشد / مالیات برارزش افزوده از شمش طلا نباید گرفته شود

سایت طلا: مشاور وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن لزوم حمایت از صنف طلا و جواهر گفت: قانون مالیات برارزش افزوده ای که در مجلس تصویب شد، آن چیزی که همکنون اجرا می شود نبود، و این مالیات نباید از شمش طلا گرفته شود.

سهیلا جلودارزاده در گفتگو با سایت طلا، با بیان اهمیت صنف طلا و جواهر گفت: این صنف می تواند یک صنعت باشد، و اگر حمایتهای دولتی هم برای تولید و صادرات آن صورت گیرد، با توجه به هنر ایرانی و موقعیت خوب جغرافیایی ما می تواند جایگزین نفت باشد.

وی با اشاره به انحراف در اجرای قانون مالیات برارزش افزوده افزود: این قانون اصلاً از تعریف خود خارج شده، مالیات برارزش افزوده نباید از ماده اولیه مانند شمش طلا گرفته شود، باید از آن ارزش افزوده ای که یک کالای تولیدی پیدا کرده گرفته شود، آن هم به دلیل حمایتها و تسهیلاتی که دولت از منابع ملی خود در اختیار قرار می دهد، ولی همکنون برعکس شده است.

این فعال سیاسی در زمینه قانون کار خاطرنشان کرد: دولت از همه مراحل مالیات برارزش افزوده دریافت می کند، و در بخش حمایت هم هزینه های خودش موجود است و حتی فساد اداری باعث بالا رفتن این هزینه ها بردوش تولیدکنندگان می شود و قوانین و مقررات دیگر هم مانند عوارض و ... بر آن اضافه می شود که نهایتاً نرخ تمام شده برای تولیدکننده به گونه ای می شود که نه برای صادرات به صرفه می شود و نه برای فروش داخلی و نمی تواند حتی با کالای وارداتی رقابت کند.

جلودارزاده به موانع تولید در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر قرار باشد ما در سال 1404 به آن ثروت تولید شده در این سالها اتکا کنیم و توسعه یافته شویم و در منطقه حرف اول را بزنیم، باید قانون مالیات برارزش افزوده در کشور به زودی اصلاح شود.

وی با انتقاد از قانون کسب و کار و لزوم اصلاح آن خاطرنشان کرد: در قانون جدید مالیاتی که جدیداً تصویب شده اختیار کامل به ممیز مالیاتی داده شده است و این قانون می تواند همه اصناف حتی دولت را با مشکل مواجه کند. چون وقتی که مالیات منطفانه نباشد و توسط ممیز ایجاد شود می تواند فساد ایجاد کرده و تولیدکننده با موانع جدی روبرو گردد که این امر برای دولت هم ایجاد ضرر ایجاد می کند.

مشاور وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ارتباط مستمر و قوی اتحادیه ها و انجمن صنفی با مجلس را بسیار مهم برشمرد و گفت: باید به کمک اتحادیه ها، نمایندگان مجلس و مصلحت اندیشی دولت در یک سال اولیه ی مجلس آتی قانون مالیات برارزش افزوده اصلاح شود.

جلودارزاده حلقه سه جانبه دولت، تشکل های صنفی و مجلس را در حل مشکلات اقتصادی و تسهیل قوانین کار تعیین کننده دانست و در گفتگو با سایت طلا اظهار کرد: حضور حاکمیتی دولت و مجلس باعث شده تا بخش خصوصی یک جزء سوم و ضعیف به حساب آمده، و این بخش مجبور بوده تلاش و فعالیت بسیار نموده تا هزینه های دیگر بخشها را تأمین کند.

وی با محور قرار دادن نهضت کار و کارآفرینی یادآورشد: کار اولیه را باید نمایندگان انجام دهند که اصلاحات و وضع قوانین تسهیل کننده و حمایت کننده برای تولیدکنندگان و کارآفرینان است و برای معضل بیکاری همه تفکرات و تلاشها باید متمرکز باشد تا مسئله رونق اقتصادی که راه کارآفرینی و کارکردن است توسط تشکلها انجام گردد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد