اونس طلا2414.89
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,200,000
ربع14,500,000
سرمایه گذار مشهور بین المللی:

کاهش نسبی قیمت طلا در شرایط کنونی کاملا عادی و طبیعی است

سایت طلا : سرمایه گذار مشهور بین المللی بر این باور است که افت احتمالی قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی و در کوتاه مدت مساله ای کاملا عادی و طبیعی است و بازار در حال اصلاح روند قیمتی خود است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا روز دوشنبه با کاهش نسبی روبرو شد و تا مرز 1200 دلار در هر اونس کاهش یافت ولی امروز سه شنبه بار دیگر تحت تاثیر کاهش شاخص سهام و افت ارزش دلار با افزایش همراه شده است.

بر اساس این گزارش کاهش 2 درصدی قیمت طلا در مبادلات روز دوشنبه موجب نگرانی برخی تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی شده است ولی فرانک هولمز تحلیلگر ارشد موسسه گلوبال اینوستورز در این باره تاکید کرد: بازار طلا پس از افزایش چشمگیر قیمت در هفته های گذشته اکنون با روند اصلاحی روبرو شده است و این مساله در شرایط کنونی کاملا عادی و طبیعی است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 درصد رشد داشته که علت اصلی آن نوسانات شاخص سهام و کاهش ارزش دلار و همچنین نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان بوده است.

قیمت طلا علی رغم افت 2 درصدی در مبادلات روز دوشنبه ولی همچنان بالاتر از سطح 1200 دلاری تثبیت شده و به نظر می رسد این قیمت سطح حمایتی مهمی برای طلا خواهد بود.

هولمز افزود: طلا برای ادامه روند صعودی قیمت خود در شرایط کنونی باید بخشی از تحولات قیمتی را اصلاح کند. بازار همواره خود را اصلاح می کند و این مساله کاملا عادی و طبیعی است.

وی تاکید کرد: توصیه من به سرمایه گذاران بین المللی این است که در شرایط افزایش قیمت طلا اقدام به فروش ذخایر خود کنند ولی باید برای هرگونه سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی کاملا هوشمندانه و منطقی عمل کنند.

هولمز ضمن اشاره به تحولات اخیر انگلیس و احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا گفت: کاهش ارزش پوند در برابر دلار و یورو تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا در بازار انگلیس داشته است.

انگلیس ژوئن آینده شاهد برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا خواهد بود. اگر مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند این مساله می تواند تبعات اقتصادی و سیاسی زیادی برای لندن و بروکسل به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد