اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

شکنندگی بازارهای سهام موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نوسانات مربوط به بازارهای بین المللی سهام همچنان موجب تقویت قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که روند صعودی قیمت طلا در هفته ای که گذشت متوقف شده ولی تحلیلگران اقتصادی همچنان معتقدند که قیمت طلا تحت تاثیر نوسانات شدید بازار سهام در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به سطح 1230 دلاری رسیده که نشانگر افت 0.7 درصدی قیمت این فلز زرد در هفته گذشته است.

در نظرسنجی این هفته کیتکونیوز اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در هفته آینده با افزایش همراه خواهد شد.

تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی به دنبال تثبیت در محدوده جدیدی است و بالاتر از سطح حمایتی 1200 دلاری تثبیت شده است.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1232 دلار خواهد بود. فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد: بازار طلا به دنبال دستیابی به الگوی جدیدی برای تثبیت قیمت است. به نظر من اگر طلا بتواند در کوتاه مدت سطح مقاومتی 1232 دلاری را بشکند به زودی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

وی افزود: چیزی در اقتصاد جهانی تغییر نکرده است. روند نزولی قیمت نفت ادامه دارد، اقتصاد اروپا همچنان با چالش های زیادی روبرو است و هنوز نگرانی هایی نسبت به وقوع رکود اقتصادی در آمریکا وجود دارد.

مایک دراگوستیس تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس نیز تاکید کرد: قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر وضعیت شکننده بازار سهام با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. وضعیت بازار سهام به شدت شکننده است.

وی افزود: انتشار آمارهای نگران کننده اقتصادی در آمریکا طی روزهای آینده می تواند به ضرر شاخص سهام و به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

جورج گرو تحلیلگر برجسته موسسه آر بی سی نیز تاکید کرد: افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا نیز تاثیر زیادی بر رشد قیمت این فلز زرد داشته است.

برپایه گزارش سایت طلا، در حالی که برخی تحلیلگران بازار طلا معتقدند که فدرال رزرو آمریکا در صورت بدتر شدن اوضاع اقتصادی، نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار خواهد داد ولی گروهی دیگر از کارشناسان اقتصادی با این نظر مخالف هستند.

به اعتقاد این گروه از کارشناسان اقتصادی، مساله وقوع مجدد رکود اقتصادی در آمریکا توسط برخی رسانه ها بیش از حد بزرگنمایی شده و با کاهش نگرانی ها، بار دیگر شاهد افزایش شاخص سهام خواهیم بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد