اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اظهارات نگران کننده ماریو دراگی درباره چالش های سیستم بانکی اروپا

سایت طلا : رئیس بانک مرکزی اروپا در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد که برخی بانک های منطقه یورو با چالش هایی روبرو هستند ولی سیستم بانکی منطقه یورو مقاوم تر از گذشته شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا روز گذشته در سخنانی تصریح کرد: برخی بانک های منطقه یورو با چالش هایی روبرو هستند ولی سیستم بانکی اروپا به طور کلی مقاوم تر از شرایط بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی شده است.

بر اساس این گزارش دراگی گفت: با اجرای برنامه نظارتی جدید در سطح کشورهای اروپا، بانکها در شرایطی هستند که میزان بدهی های بد آنها نسبت به گذشته کاهش یافته و این روند طی سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

اظهارات دراگی در شرایطی است که نگرانی های مربوط به اوضاع سیستم بانکی منطقه یورو طی روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افت شاخص سهام در بازارهای اروپایی و افزایش قیمت طلا داشته است.

وی گفت: بی شک بخش هایی از سیستم بانکی اروپا با چالش هایی روبرو است. بانک مرکزی اروپا قصد دارد با اتخاذ تدابیر نظارتی بیشتر، با این چالش ها مقابله کند و مشکلات و چالش های سیستم بانکی منطقه یورو را کاهش دهد.

بانک مرکزی اروپا مجبور شده است تا برای مقابله با وقوع رکود اقتصادی و تحریک فعالیت های اقتصادی، نرخ بهره را کاهش دهد.

بانک مرکزی اروپا همچنان به اجرای سیاست های انبساطی پولی و خرید اوراق قرضه ادامه می دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد