اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ثبت بهترین عملکرد بهای طلا در یک سال گذشته / قیمت طلا امروز جمعه تثبیت شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه در شرایطی تثبیت شد که در روزهای گذشته به بالاترین سطح از اوایل نوامبر رسیده و بهترین عملکرد خود در یک سال اخیر را ثبت کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا از ابتدای ژانویه تاکنون با رشد نسبی روبرو شده و در حال ثبت بهترین عملکرد خود در یک سال گذشته است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا پس از انتشار بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. فدرال رزرو آمریکا در بیانیه نخستین نشست خود در سال 2016 میلادی اعلام کرد: به دقت تحولات مربوط به اقتصاد جهانی و بازارهای مالی را زیر نظر دارد.

فدرال رزرو آمریکا در این نشست نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است و به نظر می رسد که در نشست مارس نیز احتمال افزایش نرخ بهره چندان زیاد نباشد. این مساله موجب شده است تا قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نیز نشان می دهد که میزان سفارش کالاهای بادوام در این کشور طی ماه دسامبر به پایین ترین سطح در 16 ماه گذشته رسیده است. به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2015 میلادی کمتر از حد انتظارات باشد.

مایکل مک کارتی تحلیلگر ارشد موسسه سی ام سی مارکتس تاکید کرد: بعید به نظر می رسد که در شرایط کنونی فدرال رزرو آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره در نشست مارس کند. این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که شرایط اقتصادی و بازارهای مالی جهان را زیر نظر دارد و منتظر تاثیر تحولات اقتصادی جهان بر اقتصاد آمریکا است. بعید به نظر می رسد که وضعیت اقتصادی جهان تا نشست مارس فدرال رزرو تغییر چندانی داشته باشد و به همین علت به نظر من فدرال رزرو در نشست آتی خود نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

مک کارتی گفت: در کوتاه مدت ارزش دلار تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت و با کاهش روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز جمعه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1116 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به بیش از 1127 دلار رسید که این بالاترین رقم در 12 هفته گذشته به شمار می رود.

قیمت طلا از ابتدای ژانویه تاکنون بیش از 5 درصد رشد داشته است. این بهترین عملکرد قیمت طلا از ژانویه سال گذشته به شمار می رود.

موسسه مالی بارکلیز لندن نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت طلا در سه ماه نخست امسال به 1075 دلار و در کل سال 2016 میلادی به 1054 دلار خواهد رسید.

این موسسه مالی در تازه ترین گزارش چشم انداز بازار طلا اعلام کرد: ما انتظار داریم که نوسانات شرایط اقتصادی چین و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت طلا در سال 2016 میلادی داشته باشد.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سال 2015 میلادی هستند. آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال گذشته قرار است اواخر امروز جمعه منتشر شود.

نظرسنجی رویترز از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی 2015 میلادی به کمتر از 0.8 درصد رسیده است. رشد اقتصادی آمریکا در سال 2016 میلادی نیز احتمالا به 2.5 درصد خواهد رسید.

قیمت هر اونس نقره نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 14.26 دلار رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا، شرایط اقتصادی این کشور و چین و منطقه یورو قرار خواهد داشت.

عامل مهم دیگری که می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد، قیمت جهانی نفت خواهد بود. با توجه به افت شدید قیمت انرژی در بازارهای جهانی، نرخ تورم در کشورهای توسعه یافته به خصوص آمریکا با کاهش روبرو شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، یکی از عواملی که موجب افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد بهبود وضعیت بازار اشتغال است ولی از سوی دیگر نرخ تورم آمریکا تا دستیابی به هدف 2 درصدی فدرال رزرو فاصله زیادی دارد و با توجه به این مساله احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس باز هم کاهش خواهد یافت.

افزایش نرخ بهره آمریکا در شرایط کنونی می تواند موجب نگرانی بیشتری نسبت به وضعیت اقتصادی جهان طی ماه های آینده شود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد