اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال 2015 افزایش یافت

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال 2015 میلادی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، آمارهای رسمی که روز سه شنبه منتشر شده حاکی است کاهش قیمت جهانی طلا موجب شده تا تقاضا برای این فلز زرد در بازار چین طی ماه دسامبر با رشد چشمگیری روبرو شود.

بر اساس این گزارش خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال 2015 میلادی به 861.7 تن رسیده است. این رقم در سال 2014 میلادی نیز به 813 تن رسیده بود.

خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی ماه دسامبر به بیش از 129 تن رسیده است. این رقم در ماه نوامبر به کمتر از 79 تن رسیده بود.

چین معمولا آمارهای مربوط به واردات طلای خود را اعلام نمی کند. این آمارها توسط اداره آمار هنگ کنگ اعلام شده است. چین از سال 2009 میلادی تا جولای 2015 میلادی نیز اطلاعاتی درباره ذخایر طلای خود منتشر نکرده بود ولی از جولای سال گذشته تاکنون به صورت ماهانه وضعیت ذخایر طلا را اعلام می کند.

چین بزرگترین تولید کننده و یکی از بزرگترین مصرف کنندگان طلای جهان به شمار می رود. نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین و افت شاخص سهام این کشور تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا از ابتدای سال 2016 میلادی داشته است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد