اونس طلا2349.84
مظنه14,521,000
18 گرم3,352,100
ارزش سکه32,715,813
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000
موسسه آر بی سی کاپیتال تحلیل کرد:

چرا باید نسبت به عملکرد قیمت طلا در سال 2016 امیدوار باشیم؟

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی سئوالاتی را درباره پایدار بودن روند صعودی قیمت طلا در سال 2016 مطرح می کنند، تحلیلگران موسسه آر بی سی کاپیتال بر این باورند که هنوز دلایل زیادی وجود دارد که نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا امیدوار باشیم.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو ، تحلیلگران موسسه آر بی سی تاکید کردند که دلایل متعددی وجود دارد که سرمایه گذاران بین المللی می توانند نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا طی ماه های آینده نیز امیدوار و خوش بین باشند.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه آر بی سی تصریح کردند: دلایل منطقی زیادی هست که نشان می دهد که قیمت طلا در ماه های آینده نیز روندی صعودی خواهد داشت و افزایش قیمت این فلز زرد در هفته های نخست 2016 میلادی موقتی نخواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران این موسسه مالی، مقاومت شدید قیمت طلا در برابر تقویت ارزش دلار یکی از مهمترین دلایل عملکرد مثبت آن طی ماه های آینده خواهد بود. قیمت طلا در ماه های اخیر علی رغم افزایش ارزش دلار، عملکرد مناسبی نشان داده است.

شاخص ارزش دلار در سال 2015 میلادی بیش از 9 درصد افزایش یافت ولی قیمت طلا تنها 9 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در سال های گذشته ارتباط معکوس بیشتری با ارزش دلار داشته و زمانی که ارزش دلار با افزایش روبرو می شده قیمت طلا کاهش شدیدتری را ثبت کرده است.

تحلیلگران موسسه آر بی سی همچنین بر این باورند که رشد تقاضا می تواند عامل مهم و تعیین کننده ای بر روند مثبت قیمت طلا در ماه های آینده باشد. در حالی که 50 درصد تقاضای جهانی طلا مربوط به بازارهای چین و هند است، به نظر می رسد ادامه روند صعودی تقاضا از سوی این دو کشور می تواند تاثیر مثبتی بر روند قیمت طلا داشته باشد.

برپایه گزارش سایت طلا، سرمایه گذاران خرد نیز تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در بازار طلا نشان داده اند. از ابتدای امسال تاکنون 1.2 میلیون اونس به ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان افزوده شده است. این مساله نیز می تواند تاثیر مثبت و سازنده ای بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

تحلیلگران آر بی سی اعلام کردند: نه تنها اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا بار دیگر مثبت شده است بلکه تقاضای بخش رسمی نیز برای طلا با افزایش نسبی همراه بوده است.

بانک های مرکزی جهان از سال 2010 میلادی تاکنون خریدار خالص طلا بوده اند و طی سال گذشته نیز باتک مرکزی چین 6 درصد و بانک مرکزی روسیه نیز 4 درصد عرضه جهانی طلا را خریداری کرده اند.

چین در سال گذشته بزرگترین تولید کننده طلای جهان بوده و 15 درصد کل تولید جهانی این فلز زرد را در اختیار داشته است.

روسیه نیز طی سال 2015 میلادی با تولید 8 درصد کل طلای جهان در رتبه چهارم قرار گرفته است. یکی از مهمترین عواملی که می تواند طی ماه های آینده بر قیمت طلا موثر باشد، سیاست های پولی آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان خواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران موسسه آر بی سی، فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تمایلی برای افزایش بیشتر نرخ بهره نخواهد داشت. شرایط بازارهای سهام و اوضاع اقتصادی چین به شدت نگران کننده است و عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت جهانی طلا نیز پس از کاهش متوالی در سه سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته و به بیش از 1100 دلار رسیده است. قیمت طلا از ابتدای 2016 تاکنون بیش از 5 درصد افزایش را تجربه کرده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحلیلگران موسسه آر بی سی تاکید کردند که اگر طلا بتواند در کوتاه مدت سطح قیمتی 1100 دلاری را حفظ کند ، در ماه های آینده تا مرز 1200 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و انتشار بیانیه روز چهارشنبه تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

به نظر می رسد اوضاع اقتصادی چین و انتشار آمارهای مربوط به وضعیت اقتصادی آمریکا نیز از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت طلا خواهد بود. وزارت بازرگانی آمریکا قرار است آمارهای اولیه درباره رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی 2015 میلادی را منتشر کند. براوردها نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا نسبت به سه ماه سوم سال گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

کاهش رشد اقتصادی چین در سال 2015 میلادی نیز به نگرانی ها دامن زده است. رشد اقتصادی چین سال گذشته به پایین ترین سطح در 25 سال اخیر رسیده است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد