اونس طلا2414.52
مظنه14,521,000
18 گرم3,352,100
ارزش سکه32,715,813
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,500,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

افقی مبهم نسبت به درخشش طلا در ماههای آینده

سایت طلا : طلای جهانی که رشدش را مدیون افت بازارهای سهام و نگرانی های مربوط به شرایط اقتصاد جهانی است، با چشم اندازی منفی در سال 2016 روبرو و با بهایی در محدوده 1000 دلار پیش بینی می شود.

به گزارش سایت طلا، رشد حدوداً 10 دلاری اونس در هفته ی گذشته در شرایطی بود که اکثر قاطع سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی به افزایش بیشتر طلا در هفته ی آینده رأی دادند.

براساس این گزارش، سومین هفته ی سال 2016 میلادی در حالی برای بازار طلا آغاز شد که بهای نفت با حذف تحریمهای ایران به کمترین بها از سال 2003 رسید و دلار نیز تقویت شد اما اونس با اثر پذیری از ضعف بازارهای سهام از ریزشش جلوگیری و در تقابل عوامل کاهشی و افزایشی به ثبات نسبی تن در داد.

کالین چیزینسکی استراتژیست ارشد بازار در موسسه سی ام سی مارکتس معتقد است طلا ظرفیت رشد را دارد زیرا بازارهای سهام احتمالاً پر نوسان خواهد ماند و این به نفع طلاست.

براساس این گزارش، بازار طلای تهران که هفته گذشته را با کاهش بها آغاز کرده بود، در روز دوشنبه نیز نوساناتی را تجربه کرد که در نهایت ارزش هر مثقال 1700 تومان پایین تر از روز گذشته و با بهای 407 هزار و 100 تومان به فروش رسید.

در روز سه شنبه داده های منفی از میزان تولید ناخالص داخلی چین زمینه ی بهبود بازارهای سهام آسیا و اروپا را فراهم کرد که این امر با وجود رشد اندک بهای نفت، به ضرر فلز زرد رنگ تمام شد. البته اونس با افت دلار و به مدد تقاضا از کف روزانه بالا آمد و تنها به 2 دلار کاهش اکتفا کرد.

آمار جدید نشان می داد که رشد چین در سال 2015 برابر با 6.9 درصد بوده که این کمترین میزان رشد این کشور در 25 سال گذشته بود. این آمار از آنجایی که گویای تصویب محرک های بیشتر در اقتصاد چین است و بهتر بودن داده های سه ماه پایانی سال 2015 در مقایسه با سه ماه آخر سال 2014 را نشان می دهد، زمینه ی رشد بازارهای سهام را فراهم کرد.

گزارش سایت طلا حاکیست، اونس روز چهارشنبه را با نوسانهای نسبتاً شدید اما افزایشی آغاز کرد و به محدوده ی 1100 دلاری بازگشت. گزارش صندوق بین المللی پول در روز سه شنبه که پیش بینی را از رشد سال 2016 به 3.4 درصد کاهش داده بود، سبب سقوط بورس های آسیایی و اروپایی شد که در این میان تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه ای امن افزایش یافت.

بازار تهران در روز سه شنبه افت بها را تجربه کرد اما در دو روز پایانی هفته افزایش یافت و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 411 هزار تومان رسید تا تغییرات هفتگی طلا مثبت و به رشد 6 هزار تومانی هر مثقال ختم شود.

اونس روز پنج شنبه نیز رفت و برگشت قیمتی زیادی را تجربه کرد اما در نهایت به ثبات نسبی تن در داد. در این روز بانک مرکزی اروپا در نشست ژانویه ی خود تغییری را در سیاست پولی نداد اما رئیس این بانک در کنفرانس خبری بر تشدید تسهیل کمی در ماههای آینده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت رشد اقتصادی و نرخ تورم منطقه اشاره کرد که این امر رشد دلار و شاخص سهام را در پی داشت. البته رشد نفت اثر تقویت این دو متغییر را تا حدودی بر بازار طلا کمرنگ کرد.

روز جمعه بازارهای سهام در پی سخنان ماریو دراگی مبنی بر اجرای سیاستهای انبساطی پولی بیشتر، روز مثبتی را سپری کردند که رشد نفت خام تاحدودی فشار رکورد زنی بورس را بر بازار طلا کاست و اونس با قرار گرفتن بر بهای 1098 دلار، سومین هفته ی سال 2016 را با رشد بیش از 9 دلاری به پایان رساند.

گفتنی است، بازارهای سهام و نگرانی های مربوط به شرایط اقتصادی جهان هر چند افزایش طلا را در پی داشته اما ادامه ی این روند در نظر برخی از تحلیلگران غیر ممکن به نظر می رسد.

آنها با استناد به موقتی بودن وضعیت بازارهای سهام، احتمال افزایش نرخ بهره در ماههای آینده، کاهش انتظارات تورمی در اقتصاد جهان بویژه آمریکا و افت تقاضای طلا به خصوص در کشورهای چین و هند، افزایش بیشتر ارزش طلا را غیر ممکن می دانند.

سطح حمایتی طلا در شرایط کنونی 1092 دلار و سطح مقاومتی 1105 دلار است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد