اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000
نظرسنجی کیتکو نشان داد:

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس تنها 22 درصد است

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که اکثر کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه مارس نرخ بهره خود را بار دیگر افزایش نخواهد داد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست مارس تنها 22 درصد خواهد بود و این مساله می تواند در نهایت موجب افزایش قیمت طلا شود.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است. در حالی که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد هفته آینده نیز نشستی را برگزار کند، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که هیچ شانسی برای افزایش نرخ بهره در این نشست وجود نخواهد داشت.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و افت شدید شاخص سهام در روزهای گذشته علت اصلی تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای عدم افزایش نرخ بهره خواهد بود. شاخص سهام اس اند پی 500 آمریکا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 8 درصد کاهش داشته است. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا نیز به نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی جهان دامن زده است.

بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس تاکید کرد: وضعیت نگران کننده اقتصادی در آمریکا و چین و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی مهمترین عواملی خواهد بود که مانع از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد.

وی افزود: اگر فدرال رزرو در نشست مارس نرخ بهره را افزایش ندهد این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، دولت آمریکا اخیرا گزارش داد که میزان خرده فروشی در ماه دسامبر با کاهش روبرو شده است. شاخص قیمت مصرف کننده در اقتصاد آمریکا نیز با کاهش 0.1 درصدی همراه شده است.

تحلیلگران موسسه فیوچرپس نیز اعلام کردند: در شرایط کنونی اقتصاد جهانی با ضعف های زیادی همراه شده است و این مساله موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران بیشتری به بازار طلا روی آورند. انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و چین طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو در نشست مارس داشته باشد.

چارلز ندوس تحلیلگر برجسته اقتصادی نیز گفت: اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نشان می دهد که منطقه یورو به شدت نگران ادامه روند نزولی نرخ تورم و تاثیرات و تبعات منفی آن است. به نظر من احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده کمتر و کمتر می شود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد