اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صندوق بین المللی پول پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی دنیا را کاهش داد

سایت طلا : صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را در سال های 2016 و 2017 میلادی کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که بازارهای مالی جهان در دو هفته نخست 2016 میلادی به شدت نگران وضعیت اقتصادی دنیا طی ماه های آینده بوده و شاخص سهام در این مدت با کاهش شدیدی روبرو شده، گزارش چشم انداز اقتصادی صندوق بین المللی پول به این نگرانی ها و ناامیدی ها دامن زده است.

بر اساس این گزارش صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد: رشد اقتصادی جهان در سال های 2016 و 2017 میلادی با افت 0.2 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی روبرو خواهد شد.

پیش بینی می شود رشد اقتصادی جهان در سال 2016 میلادی به کمتر از 3.4 درصد خواهد رسید و این رقم برای سال 2017 میلادی نیز به 3.6 درصد می رسد.

آخرین گزارش صندوق بین المللی پول درباره چشم انداز اقتصادی جهان در ماه اکتبر منتشر شده بود ولی اوضاع اقتصادی دنیا از آن مدت تاکنون بدتر شده است.

گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که افت رشد اقتصادی کشورهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی جهان در دو سال آینده خواهد داشت.

ادامه نگرانی های اقتصادی در خاورمیانه به خاطر کاهش قیمت جهانی نفت و افت قیمت کالاها ، کاهش رشد اقتصادی آمریکا و همین طور نگرانی های مربوط به اوضاع چین تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی جهان خواهد داشت.

صندوق بین المللی پول افزود: رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته در سال 2016 میلادی حدود 0.2 درصد و در سال 2017 میلادی نیز 2.1 درصد افزایش خواهد یافت.

ر شد اقتصادی آمریکا نیز امسال به 2.6 درصد خواهد رسید که 0.2 درصد نسبت به پیش بینی قبلی کمتر خواهد بود. در منطقه یورو نیز کاهش قیمت نفت و رشد مصرف بخش خصوصی می تواند تاثیر زیادی بر افزایش نسبی رشد اقتصادی داشته باشد.

این گزارش افزود: رشد اقتصادی چین در سال 2016 میلادی به 6.3 درصد و در سال 2017 نیز به 6 درصد خواهد رسید. افت رشد اقتصادی چین در سال 2015 میلادی نیز در 25 سال گذشته بی سابقه بوده است. این مساله تاثیر زیادی بر وضعیت تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد