اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی پیش بینی کرد:

سوئیفت اواخر دیماه برقرار می شود

سایت طلا: رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به مقطع تاریخی گشایش های بعد از دوران تحریم گفت: با اولین روز اجرای برجام و رفع تحریم ها مجدداً سوئیفت راه اندازی خواهد شد.

به گزارش سایت طلا, علی دیواندری در نشست خبری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک ونظام های پرداخت، برقراری سوئیفت را از الزامات اجرای برجام دانست، و پیش بینی کرد: تا پایان دیماه سوئیفت مجددا برقرار خواهد شد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی بستر آی تی را بخش مهمی در ارائه خدمات بانکی دانست و اظهارداشت: نظام بانکی کشور با حجم عظیم تراکنشهای الکترونیکی که انجام می شود راهی به جز پیشرفت در بانکداری الکترونیکی ندارد، و تمام اتفاقاتی که در این فضا رخ می دهد، بر بانکداری اثرگذار است.

وی با بیان اینکه روش های سنتی بانکی دیگر در بانکهای مرکزی دنیا مورد استفاه قرار نمی گیرد افزود: در بانک های مرکزی دنیا با استفاده از صنعت بانکداری الکترونیکی نظارت و کنترل شبکه بانکی و بازارپول را انجام می دهند.

دبیر پنجمین همایش باکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت گفت: در جامعه ما روزانه بیش ازیک میلیون تراکنش الکترونیکی انجام می شود که این حجم از استفاده از بستر آی تی می تواند به ارتقا این حوزه آی تی نیز کمک کند.

دیواندری با اشاره به اهداف بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی در برگزاری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک ونظام های پرداخت گفت: در همایش سالانه نظام های پرداخت و بانکداری الکترونیکی به دنبال نیازها و معرفی راهبردهای نوین این صنعت در کشور می باشیم.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی کاستی های شبکه بانکی کشور در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی را قابل توجه عنوان کرد و افزود: باتوجه به مقطع تاریخی خاصی که در آن قرارگرفته ایم، گشایش های بعد از دوران تحریم مانند برقراری مجدد سوییفت و راه اندازی کارگزاری بانک ها حائز اهمیت خواهد بود.

وی برداشته شدن تحریم های بانکی را هم فرصت و هم تهدید برشمرد و خاطرنشان کرد: از فرصتهایی که برای ما فراهم می شود می توان به افزایش خدمات و ایجادسیستم های نوین و خدمات به روز دنیا به مشتریان نام برد.

دیواندری با اشاره به وقفه هفت ساله شبکه بانکی ما با دنیا عنوان کرد: خلا و فاصله ای در این مدت به وجود آمده که باید در حوزه بانکداری الکترونیکی به آن بپردازیم و به سرعت توازن لازم برای برقراری ارتباط با بانکهای دنیا را ایجاد کنیم.


گزارش سایت طلا حاکیست، رییس پژوهشکده پولی و بانکی با اعلام اینکه تحریم های بانکی چندین نوع بوده، گفت: بخشی از تحریم ها مربوط به آمریکا بود اما سوئیفت چون در اتحایه اروپا قرار داشت بانکهایی که از طرف اتحادیه اروپا تحریم نبودند مشکلی در برقراری ارتباط با سوئیفت نداشتند و آغاز به فعالیت برخی از بانکهای خصوصی هم در دوره تحریم بود و آنها نتوانستند از این سرویس استفاده کنند.

شایان ذکر است؛ پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت روزهای ۲۱ و ۲۲ دیماه در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهدشد و علی طیب نیا وزیر اقتصاد و اموردارایی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این همایش حضور خواهند یافت.


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد